U progu lat 80. kultura sound system w ogromnym stopniu stanowiła o tożsamości czarnych obywateli Wielkiej Brytanii. Reggae, ska i dub, rozbrzmiewające w garażach i halach warsztatów, dawały im poczucie odrębności i godności. Kultowy Babylon, ikoniczny portret tej kultury w południowym Londynie, daje wgląd nie tylko w jej specyfikę, ale też i w cały kontekst społeczny i polityczny, w którym funkcjonowała. Blue, młody DJ z kolektywu Ital Lion, szykuje się do muzycznej walki z DJ-em Shaką o zwycięstwo na lokalnej scenie. Poza parkietem i dubem dominuje jednak codzienna, ponura rzeczywistość – w Brytanii to czas rozpadu gospodarczego i społecznego, a przede wszystkim rasizmu. Na świat patrzymy tu z perspektywy społeczności czarnych i jej narastającej frustracji wobec brutalności i uprzedzeń policji, białych sąsiadów i sympatyków Frontu Narodowego. Film Franca Rosso to bezcenny, niemal dokumentalny zapis tamtych realiów, nasycony mocnym, hipnotyzującym rytmem soundsystemów. W postać Blue wciela się Brinsley Forde z legendarnej formacji ASWAD, która wypełniła swoją muzyką fenomenalną ścieżkę dźwiękową.
Urodzony we Włoszech w 1941 roku, wychowany w Wielkiej Brytanii reżyser, scenarzysta, producent i montażysta, zainteresowany przede wszystkim portretowaniem czarnej kultury w Wielkiej Brytanii. Jego dokumentalny debiut Mangrove Nine – przedstawiający słynny proces czarnych aktywistów oskarżonych o wzniecenie zamieszek przeciwko policji w 1970 roku – wzbudził ogromne kontrowersje, co znacznie utrudniło mu dalszą karierę. Największym jego sukcesem był Babylon, który szybko stał się filmem kultowym. Rosso zmarł w 2016 roku.
1968 Dream Weaver (short)
1973 The Mangrove Nine (short)
1979 Dread Beat an’ Blood Jamie (short)
1980 Babylon (short)
1983 Ian Dury
1986 64 Day Hero
1988 The Nature of the Beast