English
Indeks Sekcje Kalendarz

Anatomia kontroli

Mahmoud Alhaj
Control Anatomy
Francja 2025 / 17’
napisy: polskie i angielskie
Ari

Łączący osobistą i historyczną perspektywę esej, którego autor bada strategie kolonialnej przemocy. Kilka pokoleń, kolejne generacje broni, pejzaż i architektura Gazy przez dekady modelowane przez izraelską okupację – Alhaj opowiada także o tym, jak wojenne technologie kształtują pamięć i sprawiają, że zaczynasz mówić szeptem. 

Małgorzata Sadowska
Pokazywany razem z:

Dostępność online

17 lip, 12:00 – 3 sie
Cena dostępu: 22 zł, w sprzedaży od 3 lip, 12:00

Seanse

sb 19 lip, 15:45 dcf lw
Spotkanie z twórcami
nd 20 lip, 18:45 dcf lw
Spotkanie z twórcami
wt 22 lip, 18:45 dcf lw
Spotkanie z twórcami
Cena biletu: 27 zł, w sprzedaży od 3 lip, 12:00
Masz karnet / akredytację. Przejdź do systemu rezerwacji

Metka

119 osób wybiera się na ten film. A Ty?
zapisana usuń metkę

Mahmoud Alhaj

Urodzony w Gazie w 1990 roku, posiada tytuł licencjata dziennikarstwa i od 2017 roku pracuje jako nauczyciel sztuki w Palestyńskim Czerwonym Półksiężycu. Jest autorem sześciu projektów wykorzystujących fotografię, sztukę cyfrową i wideo, które były pokazywane w Palestynie, Europie i Stanach Zjednoczonych. W 2022 roku jego krótkometrażowy film eksperymentalny The Right to See został pokazany na 35. festiwalu Les Instants Video w Marsylii. W 2021 roku film został pokazany na festiwalu Cairo Video Festival wraz z wystawą duetu z Robem Voermanem w studiu Plaatsmaken w Holandii. Jego pierwsza indywidualna wystawa 402 Of Gray odbyła się w Gazie, a druga, zatytułowana Violence 24/7 – w galerii Uxval Gochez w Barcelonie w 2024 roku. Brał również udział w wielu wystawach zbiorowych.

Filmografia

2021 The Right to See (short)

2020 Messages from Parallel Time (short)

2025 Anatomia kontroli / Control Anatomy (short)

Twórcy

reżyseria Mahmoud Alhaj
scenariusz Mahmoud Alhaj
zdjęcia Mahmoud Alhaj
montaż Mahmoud Alhaj
dźwięk Mahmoud Alhaj
producent Mahmoud Alhaj
właściciel praw Mahmoud Alhaj
język arabski
barwa kolor i czarno-biały

Anatomia kontroli

Mahmoud Alhaj

Twoja ocena 0/5