Łączący osobistą i historyczną perspektywę esej, którego autor bada strategie kolonialnej przemocy. Kilka pokoleń, kolejne generacje broni, pejzaż i architektura Gazy przez dekady modelowane przez izraelską okupację – Alhaj opowiada także o tym, jak wojenne technologie kształtują pamięć i sprawiają, że zaczynasz mówić szeptem.
Urodzony w Gazie w 1990 roku, posiada tytuł licencjata dziennikarstwa i od 2017 roku pracuje jako nauczyciel sztuki w Palestyńskim Czerwonym Półksiężycu. Jest autorem sześciu projektów wykorzystujących fotografię, sztukę cyfrową i wideo, które były pokazywane w Palestynie, Europie i Stanach Zjednoczonych. W 2022 roku jego krótkometrażowy film eksperymentalny The Right to See został pokazany na 35. festiwalu Les Instants Video w Marsylii. W 2021 roku film został pokazany na festiwalu Cairo Video Festival wraz z wystawą duetu z Robem Voermanem w studiu Plaatsmaken w Holandii. Jego pierwsza indywidualna wystawa 402 Of Gray odbyła się w Gazie, a druga, zatytułowana Violence 24/7 – w galerii Uxval Gochez w Barcelonie w 2024 roku. Brał również udział w wielu wystawach zbiorowych.
2021 The Right to See (short)
2020 Messages from Parallel Time (short)
2025 Anatomia kontroli / Control Anatomy (short)