Nie posiadał żadnej supermocy ani broni laserowej. Miał tylko ciemne okulary, rękawiczki, zapałkę w ustach i oblicze Sylvestra Stallone’a. Tyle wystarczyło, żeby męska część pokolenia wideomaniaków, dla których okres dojrzewania przypadał na lata 80., wzorowała się na glinie kierującym się własnym kodeksem w walce z przestępczością. Cobra nie był pierwszy – brakiem dyscypliny oraz bezwzględnością przypominał swojego kolegę z serii o Brudnym Harrym. Tak jak on posługiwał się łatwo zapadającymi w pamięć maksymami (np.: Tutaj kończy się prawo, a zaczynam się ja albo Jesteś chorobą, a ja lekarstwem). Cechy te były charakterystyczne dla przeciętnego bohatera kina akcji sprzed trzech dekad, gdy bezwzględność filmowych protagonistów korespondowała z polityką Ronalda Reagana. Cobra oglądana po latach tylko zyskuje. To już nie jest zrealizowana zgodnie z obowiązującymi regułami gatunkowa produkcja, ale świadectwo pewnej epoki i estetyki w historii kina (domowego).
Patryk Tomiczek
Urodzony w 1941 roku, zmarł w 2005 roku. Hollywoodzki reżyser greckiego pochodzenia. Swoją karierę rozpoczynał jako asystent m.in. Michaela Cacoyannisa przy realizacji Greka Zorby. Zasłynął przede wszystkim jako twórca kina akcji lat 80. Uznanie publiczności nie przełożyło się jednak na pochwały krytyki. Do najsłynniejszych dokonań Cosmatosa należy Rambo 2 oraz Cobra. Ostatnim jego filmem jest Spisek z 1997 roku.
1971 The Beloved
1985 Rambo 2
1986 Cobra
1993 Tombstone
1997 Spisek / Shadow Conspiracy