To film science fiction, psychodeliczny powrót do łona – mówi jego bohater, fotograf i operator Brian Fass. I faktycznie, utkany z nietypowych elementów dokument opowiada o jego pragnieniach, doznaniach i największych demonach. Kultowy twórca niezależny, Amos Poe, w swoim, jak sam twierdzi, najbardziej osobistym projekcie bierze pod lupę jednostkę, w której dostrzega cząstkę siebie. Powstał w ten sposób utwór niezwykle intymny, bez cienia fałszu zgłębiający takie zagadnienia, jak depresja, ambicja czy uzależnienie. Wyłaniająca się z nich prawda o życiu i twórczości artysty owładniętego własną sztuką wydaje się ostateczna.
Amos Poe was born in Israel in 1949, and lives and works in New York. His career began as a photographer for ‘Time’ magazine reporting on the Russian invasion of Czechoslovakia, but soon moved on to directing films. Poe is associated with the punk subculture and the No Wave Cinema genre, which is an artistic attempt to combine the seemingly opposite interests of a generation of outsiders: punk rock, the French New Wave and B movies. He made his first films without a budget using a Super 8 camera and has ceaselessly directed independent documentaries and avant-garde feature films since the 1970s.
1975 Night Lunch (co-dir., doc.)
1976 The Blank Generation (co-dir., doc.)
1978 The Foreigner
1984 Alfabetyczne miasto / Alphabet City
1995 Śmiertelny weekend / Dead Weekend (TV)
2003 Just an American Boy (doc.)
2012 Spacer w parku / A Walk in the Park (doc.)