Film Godarda przedstawia Maryję jako typową nastolatkę, która gra w koszykówkę i zarzeka się, że nie będzie spać z żadnym mężczyzną. Jej ojciec prowadzi stację benzynową, a jej chłopak Joseph jest kierowcą taksówki. Kiedy do akcji wkracza anioł, przybywa on samolotem, a do stacji benzynowej podwozi go sam Joseph - chłopak Mary. Anioł przynosi Mary wiadomość, że wkrótce urodzi ona Syna Bożego. Zwiastowanie wywołuje w Mary wiele mieszanych uczuć, wokół których skupia się akcja filmu. Kiedy odkrywa ona, że jest w ciąży, zapewnia wszystkich, że nadal jest dziewicą, co nawet potwierdza jej lekarz.
Kanwa filmu, który jawnie nawiązuje do tajemnicy zwiastowania narodzenia Jezusa Chrystusa posłużyła reżyserowi do pokazania człowieczeństwa Maryi, która poza tym, że była Matką Zbawiciela, była też zwykłą kobietą ze swoimi niepokojami i obawami.
Roger Ebert, Chicago Sun-Times
Ten film przyszedł do mnie w chwili, kiedy go najbardziej potrzebowałem. Opuściłem szkołę na rok czy dwa i robiłem krótkie filmy pod dużym wpływem Bressona i Eisenteina. Wszystko, co wydawało mi się niezrozumiałe w ich twórczości teoretycznej, czasem nawet w ich filmach, tu nagle zostało pokazane w sposób, który potrafiłem uchwycić. Zależność między obrazem i dźwiękiem w tym filmie - nie zawsze zgodna Zależność między obrazem i dźwiękiem - w tym filmie nie zawsze zgodna - sprawia, że po prostu widzimy, jak ktoś słyszy.
Hal Hartley
Jean-Luc Godard urodził się 3 grudnia 1930 r. w Paryżu. Jest jednym z czołowych przedstawicieli Francuskiej Nowej Fali. Jego przygoda z filmem rozpoczęła się od krytyki filmowej - był współzałożycielem Cahiers du cinéma. Pierwszy i najbardziej ceniony okres jego twórczości, rozpoczął się filmem Do utraty tchu (1960) a zakończył tytułem Week End (1967). Następnie nastąpił w jego filmografii okres rewolucyjny. Godard określił wtedy większość produkcji filmowych jako "burżuazyjne" i tym samym bezcelowe. Jego późniejsze filmy cechuje natomiast nostalgia, autotematyzm i formalna dbałość o czyste piękno.
Wybrana filmografia:
1960 Do utraty tchu / À bout de souffle / Breathless
1962 Żyć własnym życiem / Vivre sa vie / It's my Life
1963 Pogarda / Le mépris / Contempt
1965 Szalony Piotruś / Pierrot le fou
1983 Imię: Carmen / Prénom Carmen / First Name: Carmen
1985 Zdrowaś Mario / Je vous salue, Marie / Hail Mary
2001 Pochwała miłości / Éloge de l'amour / In Praise of Love