Magdalena Łazarkiewicz, sięgając po motywy fabularne z Czyż nie dobija się koni? Sidneya Pollacka, jednocześnie je przekształca, dostosowując do współczesnych polskich realiów widzianych subiektywnym okiem reżyserki. Drobni złodzieje, porzucone przez swych chłopaków dziewczyny, ksiądz, zakonnica, małomiasteczkowa fryzjerka i matki szukające dla swych synów zastępczych ojców mieszają się w tanecznym maratonie, który ma doprowadzić do obiecanej przez organizatorów wysokiej wygranej.
Łazarkiewicz, jakby na przekór dramatycznemu charakterowi kolejno podejmowanych wątków, ubiera swój film w kolorowe szaty jarmarku. W rytm przaśnych piosenek, których rodowodu winno się szukać w muzyce chodnikowej, reżyserka ukazuje blaski i cienie małomiasteczkowego życia. A ze swoich zbłąkanych i życiowo nieporadnych bohaterów wydobywa ukryte w nich zdolności solidaryzowania się z drugim człowiekiem.
Urodziła się w Warszawie w 1954 roku. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim (1976) oraz reżyserię telewizyjną i filmową na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego (1981). Realizuje produkcje telewizyjne, teatralne oraz filmowe. Pod koniec lat 70. pełniła funkcję kierownika literackiego Teatru im. Jaracza w Olsztynie. Aktualnie jest wykładowcą Warszawskiej Szkoły Filmowej.
1989 Ostatni dzwonek / The Last Schoolbell
1991 Odjazd / Departure
1992 Białe małżeństwo / White Marriage
1999 Na koniec świata
2010 Maraton tańca / Dance Marathon