Oryginalny dokument łączący dwie perspektywy czasowe i bohaterów z innych pokoleń: boom sceny postpunka, cold wave i culture novö z Paryża lat 70. i 80. oglądamy oczami współczesnych nastolatków, próbujących sił w tatuażu i neopunku, zagubionych w sieci linków i awatarów. Pewnego razu napotykają tajemniczego pięćdziesięciolatka, który porusza się tylko w przestrzeni wirtualnej. Obcy nazywa siebie 69-X-69 i obwołał się wykonawcą testamentu i ostatniej woli Yves’a Adriena, krytyka rockowego, wczesnego użytkownika nazwy punk, wynalazcy növo, kronikarza wybuchu paryskiego glamu. […] Ze swoim gigantycznym futrzanym kapeluszem, włosami do brzucha, upodobaniem do drogich win, adoracją Najświętszej Panienki i uzależnieniem od panienek 30 lat młodszych od niego, obcy jest własnym sobowtórem, fałszywym wykonawcą, prawdziwym wampirem, groteskowy za dnia i porywający nocą, kiedy to jego szkielet zaczyna tańczyć do muzyki Crystal Castles. Fantastyczne fragmenty archiwalnych koncertów zapomnianych dziś kolorowych ptaków jak Jacno, Lio czy Edwige służą ciekawemu rozliczeniu z przeszłością i próbie zrozumienia teraźniejszości odbitej w ekranach komputerów.
Urodził się w 1954 roku w Lyonie. Od filmu Entrées de secours o punku, przez obraz Jan Saudek kręcony w piwnicy umierającego wschodnioeuropejskiego komunizmu, przez You’ll Never Walk Alone realizowany w sercu czerwonego Liverpoolu i jego muzycznej sceny, przez film Joël-Peter Witkin, kwasową podróż do granic etyki; przez portret nałogu hazardowego w Le flambe, poprzez buzującą przestrzeń neofaszystowskiego renesansu w utworze Les rives de l’étang de Berre, przez La mécanique des femmes o obscenie i erotyce, przez Yves Saint-Laurent. Tout terriblement o piekle tworzenia, przez obraz Zone Reptile mówiący o tym, jak muzyka wyzwala; po Sans titre, gdzie fotografia staje się formą samobójstwa – Jérôme de Missolz jest przede wszystkim niezależnym, łamiącym reguły eksperymentatorem.
1983 Entrées de secours (doc., short)
1990 Jan Saudek – Prague printemps (doc., short)
1992 Liverpool – You’ll Never Walk Alone (TV, co-dir.)
1994 Joël-Peter Witkin – L’image indélébile (doc., short)
1994(2009) Yves Saint Laurent. Tout terriblement (doc.)
1995 Le flambe (doc.)
1998 Sur les rives de l’étang de Berre (doc., co-dir.)
2000 La mécanique des femmes
2002 Zone Reptile (TV)
2003 Sans titre
2007 Le corps sublimé
2011 Nöwoczesna młodzież / Des jeunes gens mödernes / Kids of Töday