Mia ma 15 lat, nie chodzi do szkoły, nie ma przyjaciół i uważa, że w swoim życiu nie potrzebuje nikogo. Jej silny charakter i agresywna postawa budzą strach rówieśników. Gdy jest sama – tańczy i wierzy w to, że kiedyś spełni swoje marzenia. Pewnego dnia jej matka przyprowadza do domu nowego mężczyznę. Jego nieoczekiwana obecność zaburzy dotychczasowe relacje dziewczyny z otoczeniem.
„Arnold najbliżej jest do Loacha - podobnie jak on opowiada w swoich filmach o wykorzystanych ludziach - w jej przypadku: młodych kobietach - dochodzących do momentu, gdy uświadamiają sobie własną sytuację i próbują buntu. Podobnie jak u Loacha aktorzy sprawiają wrażenie naturszczyków. Po mistrzowsku powiązana jest obserwacja społeczności niższych klas, nowego proletariatu, oraz dramatyczna historia emancypacji młodej dziewczyny. (...) Inaczej niż bywa w dydaktycznych filmach o inicjacji nastolatków, u Arnold uwiedzenie nie jest szokiem ani doświadczeniem destrukcyjnym - przeciwnie, jest doznaniem szczęścia. Co okaże się jeszcze bardziej niebezpieczne. Inicjacja otwiera dziewczynie oczy, uświadamia iluzję, niewolniczy status, w jakim żyje ona, jej matka, siostra.”
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza
BAFTA Film Award, British Independent Film Award, Jury Prize - Cannes 2009, Evening Standard British Film Award
Urodziła się w 1961 roku. Ze względu na podejmowaną tematykę społeczną, twórczość reżyserki niejednokrotnie uznawana jest za kontynuację brytyjskich tradycji kina zaangażowanego społecznie spod znaku Kena Loacha czy Mike’a Leigh. Jej debiutancki film – krótkometrażowa Osa – został nagrodzony Oscarem w 2004 roku. Jej pierwszy film długometrażowy Red Road otrzymał m.in. nagrodę Jury na festiwalu w Cannes w 2006 roku, nagrodę BAFTA i szereg nagród na międzynarodowych festiwalach dla najbardziej obiecującej nowej postaci w filmowym świecie.
2001 Dog (short film)
2003 Wasp (short film)
2006 Red Road
2009 Fish Tank