Adam Sikora od lat nosił się z pomysłem zrobienia filmu o swoim Mikołowie - rodzinnym mieście Rafała Wojaczka, Krystiana Lupy, Macieja Meleckiego i Pawła Targiela, poety, filozofa, redaktora "kwartalnika katastroficznego Arkadia", dyrektora Instytutu Mikołowskiego. W jego domu, na stryszku, Sikora miał swoją pracownię. Kiedy Paweł zachorował i zaczął brać chemię, postanowił rejestrować spotkania z przyjacielem. Co kilka tygodni stawiał przed nim kamerę, pytał: co u ciebie? Ale nie trzeba było zadawać pytań - Paweł przejął prowadzenie, chciał mówić. Dziesięć spotkań-monologów Pawła złożyło się na niebywały przekaz, coś w rodzaju mówionej książki. Nie jest to zapis choroby, ale zapis filozofującej świadomości.
"Filmując Pawła - mówi Adam Sikora - zobaczyłem, że umieranie nie jest tylko procesem destrukcji, ale dojrzewaniem do głębokiej wiedzy o samym sobie i o rzeczach ostatecznych. Paweł wykazał wielką ,"buddyjską" mądrość, podobną do mądrości mistyków. Znaliśmy się od lat, ale przedtem Paweł szczelnie ukrywał najdelikatniejszą część swojej osoby. Teraz otworzył się. I to nawet nie wobec mnie, co wobec kamery. Miało się wrażenie, że podtrzymuje ona jego istnienie. Jego śmierć dawała jakąś nadzieję..."
Tadeusz Sobolewski
Operator, reżyser. Jest absolwentem Wydziału Operatorskiego PWSFTViT w Łodzi. Autor licznych wystaw fotografii. Realizator wielu teatrów telewizji. Autor zdjęć do filmów Lecha Majewskiego, m.in.: "Pokój saren", "Wojaczek", "Młyn i krzyż". Operując "szlachetną prostotą" w obrazie potrafi ukazać to, co jest między wierszami tekstu, o czym świadczą ostatnie filmy takie jak: "Cztery noce z Anną" Jerzego Skolimowskiego (ORZEŁ Polska Nagroda Filmowa, a także nagroda publiczności na Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Filmowej "Prowincjonalia" za zdjęcia) czy "Las" Piotra Dumały (okrzyknięty przez Tadeusza Sobolewskiego arcydziełem: "To film doskonały, spełniony, czysty. Niezwykle rzadki okaz. Dzieło organiczne, żyjące własnym życiem. Proste, minimalistyczne, przykuwające. Tajemnicze jak sen" (fragm. z Gazety Wyborczej). Film "Las" na festiwalu filmowym w Gdyni w 2009 otrzymał nagrodę specjalną za szczególne wartości artystyczne. Sikora tworzy wizualne światy, poprzez filozofię obrazu.
2005 Gigant
2005-2006 Boże ciało (doc.)
2006 Sówka Erwin (doc.)
2009 Mikołów (doc.)
2009 Paweł (doc.)
2009 Wydalony / Expelled
2010 Ewa