Nakręcony w Turcji, tureckojęzyczny debiut Amerykanina z Arizony. Adnan to wdowiec samotnie wychowujący nastoletniego syna. Poznajemy go na parkingu, w momencie gdy wplątany zostaje w szereg tragikomicznych zbiegów okoliczności. Towarzyszymy mu później w sporach z krewnymi i w szaleńczym pościgu po ulicach Stambułu. Gdyby nie szwagier i jego rodzina, wieczny pechowiec Adnan byłby już dawno zgubiony. Oś filmu wyznacza relacja ojciec-syn, pełna wzajemnych uprzedzeń i dystansu, buntu i rezygnacji. Amerykaninowi udała się na planie filmowym rzecz niezwykła: instruując aktorów, w jaki sposób mają grać, wydobył z nich wiarygodne reakcje oraz prawdziwe, soczyste tureckie dialogi. Scenariusz tryska humorem, przywodzącym na myśl Bustera Keatona lub Mike'a Leigha. Adnanowi szczególnie blisko do bohaterów filmów drugiego z wymienionych reżyserów. Podobnie jak angielski mistrz, Patterson pozostaje pełen zrozumienia dla postaci i mistrzowsko balansuje między farsą a dramatem – w pewnym, niezauważalnym zupełnie momencie śmiech widza przechodzi we wzruszenie. Nakręcony cyfrową kamerą niskobudżetowy film wiele zawdzięcza autentyzmowi miejsc i aktorów naturszczyków.
Jan Topolski
Urodził się w Stanach Zjednoczonych, gdzie studiował film. Wybrał Turcję jako miejsce zamieszkania 9 lat temu. Pracuje jako wykładowca na Wydziale filmowo-telewizyjnym Uniwersytetu Bahçeşehir w Stambule.
2007 Şahin’in Pride
2009 Bahtı kara / Dark Cloud