W sieci islandzkiego kutra rybackiego wpadają dobrze zachowane taśmy filmowe z komedią Wiejski Sherlock Holmes (1968), adaptacją popularnej w bloku wschodnim powieści Wila Lipatowa. Główną rolę – porucznika Aniskina poszukującego skradzionego akordeonu – zagrał Michaił Żarow, gwiazdor i weteran radzieckiego kina, znany m.in. z Iwana Groźnego Siergieja Eisensteina i dzieł Jakowa Protazanowa. Odnalezione w oceanie szpule nie miały znaczenia – film jest łatwo dostępny i do dziś chętnie w Rosji oglądany. Dla Billa Morrisona nietypowe znalezisko staje się jednak punktem wyjścia do odbycia kolejnej kinofilskiej podróży. Zafascynowany dorobkiem aktora twórca montuje fragmenty odnalezionych taśm ze scenami z innych filmów z udziałem Żarowa i wywiadami z historykami kina, układając je w filozoficzny esej na temat sztuki, historii, sławy i upływu czasu. Skazy, przebarwienia i pęknięcia na celuloidowej taśmie stają się integralną częścią opowieści, symbolem przemijania i ulotności pamięci. Dają konkretny estetyczny efekt. Film działa jak kapsuła czasu, a dziś możemy go oglądać zupełnie inaczej niż 50 lat temu – mówił reżyser.
Festival International de Cinéma de Marseille 2018 - Subtitling Award Support
Amerykański reżyser, scenarzysta, artysta wizualny, twórca instalacji multimedialnych. Niestrudzony poszukiwacz filmowych archiwów, w swojej pracy najczęściej stosujący technikę found footage, uważany za jednego z najważniejszych przedstawicieli kina awangardowego. Laureat nagród na festiwalach w Berlinie, Nashville i Sitges. Na festiwalu Nowe Horyzonty pokazywane była jego Decasia (2002), a na American Film Festival – Iskra boża (2010) i Wielka powódź (2012).
1997 The Film of Her
2002 Trinity (short)
2002 Decasia
2003 The Mesmerist (short)
2006 Who by Water (short)
2010 Iskra boża / Spark of Being
2012 Wielka powódź / The Great Flood
2013 Re: Awakenings (short)
2014 Back to the Soil (short)
2016 Dawson City: Czas zatrzymany / Dawson City: Frozen Time