Mandibules przypomina trochę Głupiego i głupszego, z tego prostego powodu, że bohaterów jest tu dwóch i obaj są nierozgarnięci, choć trudno jednoznacznie stwierdzić, który bardziej. Jako że na początku wyruszają oni z misją przewiezienia tajemniczej walizki z punktu A do punktu B, można ponadto pokusić się o porównanie z Pulp Fiction. Zasadne będą również skojarzenia z Muchą, gdyż z czasem mężczyźni zmieniają plany i postanawiają zarobić fortunę dzięki ogromnej musze, którą znajdują w bagażniku ukradzionego samochodu. Natomiast Mandibules nie ma wiele wspólnego z francuskimi komediami, mimo iż są komedią francuskiej produkcji. Komizm tego filmu jest wybitnie swoisty, właściwy jego twórcy, Quentinowi Dupieux, reżyserowi znanych widzom Nowych Horyzontów Reality i Deerskin. To komizm łączący surrealizm z postmodernizmem, odznaczający się anarchistyczną dezynwolturą i oparty na zabawie gatunkowymi konwencjami.
Kataloński MFF w Sitges 2020 - najlepszy aktor
Urodzony w 1974 roku we Francji, znany jest przede wszystkim jako Mr. Oizo twórca muzyki elektronicznej. Karierę filmowca zaczął od realizowania teledysków, w tym popularnego klipu do własnego utworu Flat Beat, tego samego, w którym żółta kukiełka rytmicznie porusza głową. Jego reżyserskim debiutem był Steak. Sławę zdobył dzięki Morderczej oponie, której główną bohaterką jest, jak sugeruje tytuł, obdarzona życiem i żądna krwi opona. Mandibules, będący najnowszym tytułem we wciąż rosnącym dorobku Dupieux, miał premierę na festiwalu w Wenecji.
2010 Mordercza opona / Rubber
2012 Wrong
2013 Złe gliny / Wrong Cops
2014 Reality / Réalité
2019 Deerskin / Le daim
2020 Mandibules / Mandibles