Absurdalna podróż prowadząca nie jak w typowym kinie drogi do ukonstytuowania się tożsamości bohatera, ale do jej dekonstrukcji. Poetycki eksperyment, którego scenariusz – zainspirowany strukturą odgrywanego przez 639 lat utworu Johna Cage’a na organy Organ²/ASLSP (As SLow aS Possible) – pisało kilkunastu autorów z artystycznego kolektywu Schuldenberg Foundation. Salpa, człowiek z galaretowatą osłonicą przyssaną do brody, jedzie samochodem przez niezrozumiały dla niego, choć pociągający świat. Wyrusza z islandzkiego lodowca, zachwycony opowieścią o stadzie ptaków, które zamarzły w locie i spadły na ziemię. Mijając monochromatyczne, surowe pejzaże, kieruje się do Halberstadt, w którym trwa rozpisane na wieki wykonanie muzyki Cage’a. Doświadczamy opowieści Salpy, dryfując tak jak on pomiędzy obrazami i dźwiękami, uwolnionymi od rygorów konwencjonalnej narracji, niepowiązanymi ze sobą przyczyną ani skutkiem.
Agnieszka Szeffel
Rocznik 1987. W latach 2007-2013 studiował sztuki piękne na Akademii w Düsseldorfie oraz filozofię i literaturę na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Jego artystyczna praktyka obejmuje wideo, film, performance, teksty literackie i instalacje. Od 2012 roku jest członkiem artystycznego kolektywu Schuldenberg Foundation. Jego pełnometrażowy debiut Oilfields Mines Hurricanes jest częścią wspólnego projektuThe Salpa-Tales. Mieszka i pracuje w Berlinie i Londynie.
2014 Oilfields Mines Hurricanes