Dlaczego mała dziewczynka ma zakrwawione dłonie? Czy jest możliwe, że to nie krew, lecz ślady po cieście truskawkowym? Dorastająca Mane nie do końca wierzy w słodką interpretację starego obrazu. Jest dociekliwa, a niepokojąca atmosfera unosząca się nad mglistym jeziorem w południowym Chile tylko mnoży pytania. Kamera subtelnie krąży wokół bohaterki, która z dystansem przygląda się światu rządzonemu przez jej ojca. Czy narusza on granice, jakich nie powinien przekraczać? Urywki rozmów, ogrodzenia pod wysokim napięciem, umierające w błocie ryby i policyjne naloty świadczą o istnieniu układów, o jakich lepiej nie wiedzieć. Mane tonie więc w niebiesko-zielonych kadrach pełnych niedopowiedzeń i tylko kątem oka obserwuje tych, którzy depczą świętości.
Urodziła się w 1972 roku. Ukończyła estetykę na Katolickim Uniwersytecie w Chile i jest magistrem Wydziału Mediów paryskiej Sorbony. Mieszkała też w Nowym Jorku, gdzie pracowała jako asystentka fotografki Sary Mathews. W 1999 roku zrealizowała swój pierwszy dokument Valparaíso. Wyreżyserowany wspólnie z Jeanem de Certeau Opus Dei (2006) był pokazywany w stacjach telewizyjnych na całym świecie. Jej czwarty dokument Said El Mocito miał premierę na Berlinale w 2011 roku. Czas latających ryb jest jej fabularnym debiutem. Jego premiera odbyła się w tym roku w ramach canneńskiej sekcji Quinzaine des Réalisateurs.
1999 Valparaíso (doc.)
2001 I Love Pinochet (doc.)
2006 Opus Dei – Una cruzada silenciosa (doc.)
2011 El mocito / The Young Butler (doc.)
2013 Czas latających ryb / El verano de los peces voladores / The Summer of Flying Fish