Utwór młodego artysty w zasadzie przypomina szkic filmu, ale jednocześnie, może nawet nieświadomie i niekoniecznie zgodnie z intencjami samego twórcy, zwraca się ku początkom produkcji animowanej, ku jej charakterystycznej prostocie.
Mieszka we Włoszech. Studiuje sztukę i realizuje filmy animowane. W trakcie studiów zrealizował krótkometrażowy utwór Ja, drabina i Charlie.
2010 Ja, drabina i Charlie / Io, la scala e Charly / I, the Ladder and Charlie (short, anim.)
Anthony ma straszną wadę: potrafi mówić tylko i wyłącznie prawdę. Rodzina stara się wyleczyć chłopaka z tej przypadłości, lecz na próżno. Kiedy Anthony dorasta, zamienia swą głowę na inną. Z nową głową nic już nie będzie takie samo…
Urodził się w 1980 roku. Pracuje przy tworzeniu filmów animowanych, ilustracji i grafiki komputerowej. Jest laureatem wielu wyróżnień, m.in. nagrody Portugalski Młody Reżyser na Festiwalu Kina Animowanego „Cinanima” 2004.
2010 Człowiek z kartonową głową / O homem de cabeça de papelão / The Man with the Cardboard Head (short, anim., co-dir.)
Realizuje animacje od 1987 roku, jest producentem i reżyserem Zeppelin Filmes, członkiem Europejskiej Rady Filmów Rysunkowych, wiceprezesem APPA (portugalskiego Stowarzyszenia Producentów Animacji) i prezesem Casa da Animação. Był producentem, reżyserem i dystrybutorem filmów animowanych i seriali, za które zdobył 102 międzynarodowe nagrody.
2010 Człowiek z kartonową głową / O homem de cabeça de papelão / The Man with the Cardboard Head (short, anim., co-dir.)
Rysunkowo-wycinankowy animowany żart miejscami zahaczający o estetykę surrealistyczną. Z połączenia różnych animowanych technik wyrósł utwór rozbijający filmową iluzję i doskonale komponujący się w chwilami absurdalną opowieść o piesku, mężczyźnie oraz czasopiśmie.
Noémie Marsily urodziła się w 1983 roku w Belgii. Jest malarką, rysowniczką, filmowcem. Jest również częścią kolektywu Nos Restes z Brukseli, który realizuje eksperymenty związane z książkami, opowiadaniami, zdjęciami, podkreślając tym samym różnorodność tych praktyk/technik.
2010 Pudel / Caniche / Poodle (short, anim., co-dir.)
Carl Roosens lubi opowiadać historie. Jest ilustratorem. Założył kolektyw Nos Restes w 2007 roku. Nos Restes to grupa fascynatów, którzy publikują książki, organizują wystawy i koncerty.
2010 Pudel / Caniche / Poodle (short, anim., co-dir.)
Rozbita fala przekłada na język obrazu pojęcie zapamiętywania i rozumienia tego, że najmniejsze rzeczy mogą zapadać w pamięć. Że poznajemy wydarzenia tylko poprzez ich interpretację.
Podczas studiów zaczął realizować krótkie animacje. Jak sam opowiada: Reżyserowanie filmu Rozbita fala podczas ostatniego roku mojego pobytu w Instytucie Sztuki Bournemouth zainspirowało mnie do tego, by rozwinąć miłość wyrażania wewnętrznych stanów umysłu, tym razem przez wizualne interpretacje innej myśli. Wcześniej pracowałem nad krótkim filmem animowanym Ryba, opowiadającym o małej dziewczynce i jej poszukiwaniu szczęścia. Warto dodać, że film Ryba został laureatem konkursu na najlepszą animację 2D na Festiwalu Animax.
2009 Rozbita fala / Broken Wave (short, anim.)
Plastelinowa opowieść o alienacji, dyskryminacji i próbie dostosowania okrągłego stworzenia do kwadratowego otoczenia przywołuje w myślach Przygodę w paski Aliny Maliszewskiej. Z obrazem naszej rodaczki łączy film Adamsona tematyczne powinowactwo, lecz dzieli sposób ujęcia problemu. Surowość obrazu Polki zastąpiła ekranowa słodycz, przez co dystans odbiorczy nie tyle się zmniejszył, ile został zwyczajnie pokonany.
Urodził się w 1976 w Sztokholmie. Jego korzenie sięgają dwóch kultur, ze względu na matkę Szwedkę i ojca Greka. Studiował film w Sztokholmie w Szkole Filmowej oraz dźwięk na Instytucie Dramatycznym w Sztokholmie. W 1999 roku założył Medusa Productions i od tego czasu pracował głównie jako twórca muzyki oraz kompozytor przy wielu filmach fabularnych, dokumentalnych i krótkometrażowych.
2011 Jestem cały / Jag är rund / I Am Round (short, anim.)
Narrator tej krótkometrażowej animacji dzieli się swoimi wspomnieniami dotyczącymi utraty wzroku. Jego opowieści towarzyszą wypełniające ekran plamy, rozmazania i nieostrości mające odzwierciedlać doświadczenie człowieka, u którego stopniowo zanika zdolność widzenia świata.
Boris Labbé i Marion Bricaud po ukończeniu studiów na Wydziale Sztuki Graficznej od 2008 roku do 2011 roku studiowali we francuskiej Szkole Animacji Filmowej Ecole des Métiers du Cinéma d’Animation (EMCA).
2010 Ślepota / Aveuglement / The Blindness (short, anim.)
Zagubiony w lesie, otoczony ciemnościami człowiek zamienia się w wilka, który gubi się na pustyni ze swoich snów.
Urodził się w 1989 roku w Augsburgu. W latach 2005–2007 zdobywał umiejętności w zakresie projektowania w Fachoberschule w Augsburgu. Od 2009 roku studiuje ilustrację w Hamburg University of Applied Sciences.
2010 Pustynny sen na jawie / A Desert Day Dream (short, anim.)
W Starych kłach animowanych ludzi zastąpiły postacie zwierzęce, których osobowość i problemy w sposób jednoznaczny odnoszą się do problemów świata człowieka. Film Adriena Merigeau i Alana Holly’ego nie jest wcale, jak można byłoby się spodziewać po pierwszych fragmentach, swobodną historyjką. Przeciwnie, to posępna i dość drastyczna opowieść o skomplikowanych międzyludzkich relacjach między synem i ojcem.
Adrien jest utalentowanym młodym reżyserem, którego krótkometrażowy film Stare kły, wyprodukowany przez Cartoon Saloon, obecnie odwiedza światowe festiwale. Studiował w EMCA w Angoulême, pracował jako reżyser, concept designer, dyrektor artystyczny i ilustrator. Był kluczowym członkiem zespołu nominowanego do Oscara za film Sekret księgi z Kells.
2009 Stare kły / Old Fangs (short, anim., co-dir.)
Animator i twórca filmowy z Irlandii. Od czasu, kiedy zrobił swój pierwszy film studencki Tógtha w 2004 roku, pracuje jako pisarz, reżyser, animator oraz autor storyboardów. Swój pierwszy profesjonalny film krótkometrażowy, The Red Ball, zrealizował w 2007 roku. Dwa lata później zrobił jednominutowy Dialog oraz współreżyserował z Adrienem Merigeau Stare kły. Współtworzył z nim również w 2010 roku teledysk Scattered. Aktualnie reżyseruje krótkometrażówkę At the Surface.
2009 Stare kły / Old Fangs (short, anim., co-dir.)
W DA-18 forma służy do wzmocnienia wydźwięku treści filmu, za którego ostateczny kształt odpowiedzialny jest młody reżyser. Ten niespełna czterominutowy utwór jest wyrazem podziwu dla możliwości, które otwiera przed twórcą język filmu animowanego, oraz szacunku dla modernistycznej tradycji, w której treść była fundamentem dzieła.
Urodził się i wychował w mieście położonym blisko Stuttgartu i Ludwigsburga. Studiował projektowanie graficzne. Po dwóch latach spędzonych w agencji reklamowej i w Animation Studio zdecydował się zająć filmem i studiować animację oraz efekty wizualne na Akademii Filmowej Baden-Württemberg w Ludwigsburgu.
2010 DA-18 (short, anim.)
Ta, pełna różnych odcieni szarości, czarna komedia o samotności i zaskakującej relacji kobiety oraz… muchy okrążyła już świat, odwiedzając znaczące imprezy filmowe z festiwalami w Berlinie, Sundance i Edynburgu na czele.
Urodziła się w 1981 roku w Linköping (Szwecja). Przez kilka lat studiowała sztukę oraz animację, a w latach 2006–2010 uczęszczała do Państwowej Szkoły Filmowej w Danii. Jej debiut, film Ciężkie głowy, był projektem dyplomowym wieńczącym studia.
2010 Ciężkie głowy / Heavy Heads / Heavy Heads (short, anim.)