Normalna miłość miała być dla Smitha rodzajem „komercyjnego” sequela Płonących istot, zrealizowanego dzięki wsparciu i namowom Jonasa Mekasa, zachwyconego poprzednim filmem artysty. Mekas po obejrzeniu materiałów z roboczej wersji Normalnej miłości porównywał je do prac Rubensa, Moneta czy Baśni tysiąca i jednej nocy. Intensywne, bogate kolory, egzotyczna muzyka, bujna roślinność tworzą tu ogród wyobraźni, zamieszkany przez postacie z klasycznych horrorów lat 30., plastikowe potwory, muślinowe syrenki i rozpustne wróżki. W mieszkańców tego świata wcielają się gwiazdy amerykańskiego undergroundu lat 60. – Mario Montez, Tiny Tim, Diane DePrima, Beverly Grant czy Andy Warhol.
Jack Smith nigdy nie skończył procesu tworzenia Normalnej miłości, wstępną wersję z 1963 wielokrotnie przemontowywując. Kolejne pokazy różniły się od siebie strukturą, ilustracją muzyczną, tempem odtwarzania, niekiedy osiągając rozmiary kilkugodzinnych epopei. Rekonstrukcja Jerry’ego Tartaglii jest prezentacją oryginalnego materiału w oparciu o notatki, jakie Smith przygotował do nigdy nieukończonej ścieżki dźwiękowej Tony’ego Conrada.
opracowanie: Grzegorz Kurek, na podstawie tekstu J. Hobermana
awangardowy reżyser filmowy, przedstawiciel nurtu queer w Nowym Kinie Amerykańskim, fotografik, aktor, pionier performance'u, wielbiciel starych hollywoodzkich filmów klasy B. Urodził się w Columbus (Ohio) w 1932 roku, dorastał w Teksasie, do Nowego Jorku przyjechał w 1953 roku, by we wczesnych latach 60. stać się ikoną undergroundu w Greenwich Village. Znajdując się pod wpływem transgenderowego The Playhouse of The Ridiculous, grupy teatralnej Johna Vaccaro i Ronalda Tavela, był prekursorem filmowego campu, który z kolei wpływał na twórczość Andy'ego Warhola, wczesnego Johna Watersa, Kena Jacobsa, George'a Kuchara, Scotta i Beth B, a w teatrze i sztuce performance'u miał wpływ na Roberta Wilsona, Charlesa Ludlama, Cindy Sherman, Richarda Foremana. Jack Smith zmarł na AIDS 25 września 1989 roku w Nowym Jorku.
1950–1966 Porządne istoty / Respectable Creatues (short)
1960 Przestymulowany / Overstimulated (short)
1962 Taśma klejąca / Scotch Tape (short)
1963 Płonące istoty / Flaming Creatures
1963 Normalna miłość / Normal Love
1963 Żółta sekwencja / The Yellow Sequence (short)
1967 Ziele z wyspy Technikolor / Reefers of the Technicolor Island / Jungle Island (short)
1967–1970 (1998) Byłam panem Yvonne De Carlo / I Was a Male Yvonne De Carlo (short)
1968 Bez prezydenta / No President
1969 Piosenka do wynajęcia / Song for Rent (short)
1970 Ujęcia bez tytułu / Untitled Film Rushes
1971 Północ w Plaster Foundation / Midnight at the Plaster Foundation (short)
1978 Sinbad z Bagdadu / Sinbad of Baghdad (short)
1979 Oszołomy / Hot Air Specialists (short)