Debiut kompozytora Christiana von Borriesa jest opowieścią o mieście, które w ciągu ostatniej dekady stało się przestrzenną manifestacją neokapitalistycznych marzeń. Założenia urbanistyczne o rozmachu godnym faraonów, siedmiogwiazdkowe hotele i rezydencje wyrastają w Dubaju jak grzyby po deszczu. Dubaj istnieje też jako retoryczna konstrukcja – na billboardach, komputerowych ekranach, w reklamach i telewizyjnych newsach. To bajka o spełnionej neoliberalnej utopii opowiadana wieloma głosami: inwestujących tam korporacji, agentów nieruchomości, lokalnych bogaczy szukających legitymizacji swego prestiżu, jak również poszukiwaczy szybkiej fortuny. Z tej polifonicznej narracji wyłania się obraz wirtualnego miasta, który von Borries dekonstruuje, grając konwencjonalnymi elementami filmu dokumentalnego, materiałami niusowymi i animacjami z reklam. Żonglując obrazem i dźwiękiem, obnaża mechanikę neoliberalnej retoryki i demaskuje domniemaną utopię jako prawdziwą dystopię. Straszące pustką miasto widmo, zbudowane dzięki niewolniczej pracy imigrantów, jest miejscem totalnej konsumpcji i bezwarunkowej alienacji – to antymiasto, królestwo kapitału i scena, gdzie rozgrywają się smutne scenariusze kompensacji.
FIDMarseille 2010 – Special Mention
Kompozytor, dyrygent i artysta realizujący psychogeograficzne projekty typu site-specific. Pokazywał swoje prace na Dokumenta 12, a także na wielu festiwalach filmowych i licznych biennale sztuki. Za płytę Replay Debussy otrzymał nagrodę Echo. Jest aktywistą free culture i anti-copyrights. Mieszka w ekologicznym domu w Berlinie. Film Dubaj we mnie jest jego pełnometrażowym debiutem nagrodzonym na francuskim festiwalu FIDMareille.
2010 Dubaj we mnie / The Dubai in Me – Rendering the World (doc.)