Między nocą a dniem, mitem a historią, śmiercią a życiem. Andrea Bussmann w swoim zagadkowym filmie-eseju bada strefy graniczne, zapraszając widza do interpretacyjnej gry. Zainspirowany starym motywem paktu z diabłem Faust przenosi nas na południowe wybrzeże Meksyku, na plażę, gdzie – według tradycyjnych wierzeń – dobro spotyka się ze złem. W snutej z offu narracji zachodnia perspektywa rozmywa się pod wpływem lokalnych legend i rytuałów. Z pogrążonej w ciemności dżungli i z zakamarków zbiorowej pamięci wyłaniają się ludzie zamienieni w bestię, kobieta z dwoma grobami i „przeklęty sklep”, w którym zakupy zawsze kończą się śmiercią. Ta magiczna przestrzeń próbuje odeprzeć faustowski racjonalizm, starający się wszystko nazwać, zmierzyć czy wycenić. Tak jak właściciele baru na plaży, którzy mimo przestróg chcą powiększyć swój przybytek. Kanadyjska reżyserka, stała współpracowniczka Nicolása Peredy (Lato Goliata, Nieobecni, Minotaur), próbuje uchwycić to, co umyka rozumowi, oku – i kamerze. Łącząc fascynację etnografią z impresyjną estetyką video-/sound-artu, jej kino sytuuje się blisko wrażliwości takich twórców jak Ben Rivers czy Chris Marker.
MFF w Locarno 2018 - Specjalna Nagroda Jury - Filmmakers of the Present; FF Mar del Plata 2018 - najlepszy film latynoamerykański
Kanadyjska reżyserka i producentka, absolwentka antropologii i produkcji filmowej. W 2011 roku zadebiutowała w krótkim metrażu filmem Aquel cuyo rostro no irradie luz. W 2016 roku wraz z Nicolásem Peredą wyreżyserowała Tales of Two Who Dreamt, fabularyzowany dokument, który miał premierę na Berlinale i zdobył nagrodę dla najlepszego dokumentu na Międzynarodowym Festiwalu Kina Kobiet w Paryżu w 2017 roku. Faust to jej samodzielny debiut, ciepło przyjęty na międzynarodowych festiwalach (Locarno, Toronto, Mar del Plata).
2011 Aquel cuyo rostro no irradie luz (short)
2016 Tales of Two Who Dreamt (co-dir.)
2018 Faust / Fausto