Krótkie metraże Esther Urlus zwracają uwagę intensywnością barw, które są jednocześnie ich tematem i głównym środkiem wyrazu. Inspiracją są dla niej obrazy holenderskiego malarza Pieta Mondriana, od którego przejęła zainteresowanie czerwienią. W swoim ostatnim filmie wykorzystała zarówno barwy podstawowe, jak i magentę i cyjan. Wszystkie razem służą do subtraktywnego mieszania kolorów.
Patryk Tomiczek
W swoich filmach i instalacjach wykorzystuje kamerę Super 8, 16 mm i 35 mm. Interesuje ją samo tworzywo, z którego następnie powstaje obraz filmowy. Jest jedną z założycielek WORM Filmwerkplaats. Jej Głęboka czerwień była pokazywana podczas 13. T-Mobile Nowe Horyzonty.
2001 Abandoned Interiors (short)
2004 ISO (co-dir., short)
2008 Idyll (short)
2011 Audition (short)
2012 Głęboka czerwień / Deep Red (short)
2013 Czerwony młyn / Rode Molen / Red Mill (short)