Epicentrum najlepszego japońskiego kina, teatru i sceny muzycznej pod koniec lat 60. XX wieku – atmosfera dzielnicy Shinjuku w Tokio była opisywana jednocześnie jako karnawał, ogromne przyjęcie i strefa wojny. W pierwszej scenie portretu epoki autorstwa Wakamatsu dwóch członków podziemnej grupy teatralnej zostaje zabitych w trakcie przedstawienia przez grupę anonimowych bandytów. Policja nie chce rozpoczynać śledztwa, dlatego też ojciec zamordowanego aktora postanawia rozwiązać zagadkę na własną rękę. Początkowo jego jedyną wskazówką są tajemnicze słowa Zło Shinjuku – jednak czy to jest osoba, miejsce, czy może stan umysłu? Poszukiwania prowadzą go do obcego, podziemnego świata uznanego przez wielu za upadły. Napotyka tam otwarte seksprzyjęcia, sobowtóry Johna Lennona grające na gitarach i wyjących wyznawców Hare Krishna, a w końcu także motocyklowy gang anarchistów głoszących ideę rewolucji świata. Wakamatsu zaliczał ten film do swoich ulubionych. Nic dziwnego, obraz ów jest fascynującym odzwierciedleniem barwnej epoki, w której pracował reżyser.
Urodził się w 1936 roku. Jeden z najważniejszych reżyserów wczesnej epoki pinku eiga. W wyniku swoich kontaktów z yakuzą odbył krótki wyrok w więzieniu. Po wyjściu na wolność, zanim w 1963 roku nakręcił debiutancką Słodką pułapkę (Amai wana), pracował w telewizji. W 1965 roku założył firmę producencką Wakamatsu Pro i wywołał narodowy skandal, kiedy film Sekretne akty za ścianą (Kabe no naka no himegoto) został zgłoszony na festiwal w Berlinie (i był nominowany do Złotego Niedźwiedzia). Jego dzieła, w dużej mierze oparte na scenariuszach autorstwa Masao Adachiego, odznaczają się awangardową estetyką oraz wściekle antyautorytarnym wydźwiękiem. Jego Zgwałcone anioły (Okasareta byakui, 1967) oraz Sex Jack (Seizoku, 1970) miały pokazy na festiwalu w Cannes w 1971 roku. Był japońskim producentem filmu Imperium zmysłów (Ai no korîda, 1976) Nagisa Ôshimy. Jego ostatnie filmy, Zjednoczona armia czerwona (Jitsuroku rengô sekigun: Asama sansô e no michi, 2008) i Gąsienica (Kyatapirâ, 2010), pokazywane były na festiwalu Berlinie.
1965 Kabe no naka no himegoto / Secret Acts Behind Walls
1969 Uciekając w szaleństwo, umierając z rozkoszy / Kyôsô jôshi-kô / Running in Madness, Dying in Love
1969 Yuke yuke nido-ne shojo / Go Go Second Time Virgin
1970 Zło Shinjuku / Shinjuku Maddo / Shinjuku Mad
1972 Tenshi no kôkotsu / Ecstasy of The Angels
2008 Jitsuroku: Rengô sekigun: Asama sansô e no michi / United Red Army
2010 Gąsienica / Kyatapirâ / Caterpillar