Niezależny filmowiec Shuji desperacko walczy o uznanie dla kina artystycznego w Japonii. Zdegustowany zalewem komercyjnych produkcji przez megafon wykrzykuje hasła wzywające do oglądania ambitnych filmów. Na dachu swojego mieszkania organizuje projekcje klasyki kina. Tam nachodzą go gangsterzy, od których jego brat pożyczył pieniądze na sfinansowanie filmów Shujiego, a dług ów przypłacił życiem. Bohater postanawia spłacić jakuzę, wynajmując się jako ludzki worek treningowy, który każdy może uderzyć za odpowiednią opłatą.
Przemoc od zawsze stanowiła jeden z głównych motywów kina, jednak w obrazie Naderiego staje się ona filmowym tworzywem. Wykorzystując poetykę japońskich filmów exploitation, reżyser dokonuje oceny stanu współczesnej kinematografii.
Urodzony w 1946 roku w Abadan, czołowy przedstawiciel nowego kina irańskiego. Karierę artystyczną zaczynał jako fotosista. Zadebiutował filmem Khodahafez rafiq, światowe uznanie zdobył dzięki obrazom Davandeh i Aab, baad, khaak. Z powodu nierozpowszechniania jego filmów opuścił Iran i od początku lat 90. tworzy na emigracji, głównie w Ameryce. Tam nakręcił m.in. ubiegający się o weneckiego Złotego Lwa obraz Vegas: na podstawie prawdziwej historii. Jego najnowszy film, zrealizowany w Japonii Cut, był pokazywany na festiwalach w Wenecji i Toronto.
1971 Khodahafez rafiq / Goodbye Friend
1989 Aab, baad, khaak / Water, Wind, Dust
1990 Davandeh / The Runner
1997 A, B, C… Manhattan
2005 Bariera dźwięku / Sound Barrier
2008 Vegas: na podstawie prawdziwej historii / Vegas: Based on a True Story
2011 Cut