Ten klasyk podziemnego cyberpunku z Japonii – kraju ogarniętego fetyszem sztuczności, gdzie osiąga się zdumiewające wyniki w robotyce i otacza małym kultem lalki z sex shopów – opowiada o mężczyźnie zmienionym w erotycznego cyborga. Na zmianę gwałcony i porzucany, przygarniany i przykuwany do skały, poniżany i szczuty jak pies, hoduje w sobie coraz większą wściekłość. Wściekłość, która w końcu wybucha z siłą bomby atomowej. 964 Pinokio to opowieść o utracie kontroli i postępującej reifikacji ciała. O żądzy, nienawiści i obrzydzeniu, które zmieniają ludzi we wstrząsane konwulsjami, plujące krwią, wrzeszczące i tarzające się we własnych wymiotach kukły. To również napędzane szaleńczymi jazdami kamery ćwiczenie w złym smaku.
Japanese Professional Movie Awards 1992 – Special Award
Urodził się w 1961 roku. W latach 80. zamieszkał w Tokio, gdzie związał się z tamtejszą sceną punkową: założył z przyjaciółmi własny zespół, zaczął też interesować się undergroundowym kinem. Początkowo kręcił promocyjne wideo dla różnych muzyków, z czasem zabrał się za tworzenie rzeczy bardziej autorskich. Do jego najsłynniejszych dzieł należą 964 Pinokio (1991) i Rubber’s Lover (1996), które są uważane za klasyki japońskiego kina cyberpunkowego. Twórczość Shozina Fukuiego porównywano do filmów Shinji Tsukamoto, innego cyberpunkowego mistrza, ale on sam jako swój ulubiony film podaje Opętanie Andrzeja Żuławskiego.
1986 Metal Days
1986 Gerorisuto (short)
1991 964 Pinokio / 964 Pinocchio
1996 Rubber’s Lover
2006 Den-Sen / Suicide DVD