Niedostatki realizacyjne tej kultowej komedii gore rekompensuje pasja, z jaką reżyser opowiada absurdalną historię syjamskiego rodzeństwa. Jeden z braci to zmutowana narośl, która przed laty została odcięta bezwzględnym chirurgicznym skalpelem. Separacja nie wyszła na dobre ani braciom pozostającym w psychicznej zależności, ani lekarzom, którzy od feralnej operacji muszą strzec się kontaktu ze zdeformowanym bratem o morderczych instynktach. Henenlotter niczym Sam Raimi w debiutanckim Martwym złu balansuje na granicy krwawego horroru i czarnej komedii. Niski budżet (35 tys. dolarów!), którym dysponował przy realizacji swojego najważniejszego w karierze filmu, dodaje produkcji kampowego smaczku, za który będą ją wielbić kolejne pokolenia (wideo)maniaków.
Patryk Tomiczek
Urodzony w 1950 roku w Nowym Jorku. Jest scenarzystą i reżyserem. O jego zawodowej karierze zadecydowała miłość do kina exploitation, które namiętnie oglądał jako nastolatek. Przez krótki czas pracował jako grafik i artysta komercyjny. Sławę przyniósł mu już niskobudżetowy debiut Wiklinowy koszyk (później powstały dwa sequele), który przez miłośników kina klasy B uznawany jest za produkcję kultową. Henenlotter wsławił się troską o zachowanie klasycznych B-movies z lat 60. i 70. Dziś związany jest z firmą Something Weird Video, która wydaje filmy exploitation na DVD.
1982 Wiklinowy koszyk / Basket Case
1988 Zniszczenie mózgu / Brain Damage
1990 Frankenhooker
1990 Wiklinowy koszyk 2 / Basket Case 2
1992 Wiklinowy koszyk 3 / Basket Case 3: The Progeny