Reżyserski debiut realizatorki filmów rysunkowych Sarah Watt stosuje bardzo ciekawy zabieg - wykorzystuje animację, aby ukazać wewnętrzny świat młodej bohaterki.
Akcja rozgrywa się w ciągu jednego weekendu w wielkim mieście, a grupę wielu postaci łączy bezpośredni lub pośredni związek z tragiczną katastrofą pociągu. Meryl to artystka, która jechała na pogrzeb ojca; Nick jest fotoreporterem, u którego właśnie rozpoznano raka, Andy to dziennikarz, który rozwiódł się z żoną i związał się z inną kobietą; całości dopełnia redaktor gazety - szef Nicka i udręczony maszynista pechowego pociągu.
Film Watt z ogromną czułością pokazuje niespodziewanie rodzącą się więź pomiędzy dwojgiem bohaterów. Życie, miłość i śmierć łączą się tu w mieszaninę dowcipu i bólu, a przedstawione sytuacje pokazane są realistycznie, a równocześnie z rozbrajającą fantazją.
David Stratton
Streszczenie może sugerować, że film jest raczej ponury - w rzeczywistości jest to pełna czułości komedia. Watt lubi swoich bohaterów, pokazuje nam ich aż nazbyt ludzkie słabostki i zachęca do przychylnego uśmiechu.
Noah Cowan, MFF Toronto 2005
Sarah Watt mieszka w Australii, w Melbourne. Przez piętnaście lat tworzyła autorskie, ręcznie malowane krótkie filmy - od scenariusza, przez produkcję, aż po reżyserię. Jej debiutancka animacja - Small Treasures - została nagrodzona jako najlepszy film krótkometrażowy na festiwalu w Wenecji w 1995 roku. Jej obrazy są bardzo osobiste i w subtelny sposób zabawne, a równocześnie starają się odnaleźć uniwersalne wartości w ludzkich doświadczeniach. Look Both Ways, pierwszy długometrażowy film fabularny Watt, został nagrodzony na festiwalach w Toronto, Rotterdamie i Mar del Plata.
Filmografia:
1995 Small Treasures (kr.m.)
1998 Dervent Envy (kr.m.)
1998 Local Dive (kr.m.)
2000 Way of the Birds (kr.m.)
2001 Living with Happiness (kr.m.)
2005 Look Both Ways