Johan i jego rodzina to menonici z północnego Meksyku. Wbrew prawu boskiemu i ludzkiemu Johan, mąż i ojciec, zakochuje się w innej kobiecie.
Najnowszy film Carlosa Reygadasa to badanie społeczności menonitów, sekty wyznaniowej osiadłej na północy Meksyku. Korzenie menonitów sięgają XVI wieku, kiedy byli oni dysydencką sektą protestancką. Odmawiają oni chrztu dzieciom, ponieważ w ich przekonaniu religia jest sprawą świadomego wyboru. Popierają radykalną formę pacyfizmu, akceptują nowoczesne udogodnienia takie jak samochody i medycyna, ale potępiają Internet a nawet telefon. Historia skupia się na miłosnej ekstazie i bolesnej agonii jednego z członków tej zamkniętej społeczności.
MFF Cannes 2007
Sami Menonici specjalnie mnie nie interesują. Jednak przyciągnęło mnie do nich to, że są tacy jednolici, stanowią pewien monolit, wszyscy nawet tak samo się ubierają. Menonici są archetypami - archetypami matek, babć, dzieci. Dzięki temu mogłem skupić się na tym, co istotne - na historii miłosnej. Opowiadam o trudnym trójkącie, o rozdartym sercu mężczyzny, który naprawdę kocha dwie kobiety. Wszyscy w tym świecie współczują sobie nawzajem.
Carlos Reygadas
Carlos Reygadas, urodził się w 1971 roku w Meksyku. Studiował prawo, a potem specjalizował się w Londynie w dziedzinie konfliktów zbrojnych i pracował dla ONZ. W 1997 roku wziął udział w konkursie filmowym w Belgii, gdzie zaprezentował swój pierwszy film krótkometrażowy, Maxhumain. Sławę zyskał dzięki dwóm filmom pełnometrażowym: Japón i Battle in Heaven.
Filmografia:
1997 Maxhumain (kr.m.)
2002 Japón
2005 Batalla en el Cielo/ Battle in Heaven
2007 Stellet Licht / Silent Light