reżyseria: | Maciej Pisarek |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Etiuda zrealizowana do piosenki Money, Money ze słynnego musicalu Kabaret Boba Fosse'a. Opowieść o pewnej rurze w centrum Łodzi, która stała się świadkiem i komentatorem naszych czasów…
reżyseria: | Wojciech Wiszniewski |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
nagrody: | FES Łódź - nagroda Łódzkiego Oddziału Telewizji Polskiej, Festiwal Etiud PWSFTViT - nagroda DKF Zygzakiem |
wersja językowa: | polska |
Film rozpoczyna się jak filmowy obrazek ze społecznych nizin, a następnie przekształca się w ostrzegawczą metaforę. Jest w tym obrazie wspaniała scena, kiedy kilku mężczyzn tępo wpatruje się w lecący w telewizji Dziennik TV, a w nim słyszy wypowiedź o tym, że hippisi z całego świata ściągają do Neapolu, nie wierząc w nic i negując społeczne wartości... Wiszniewskiemu za pomocą drastycznych środków udało się ukazać całą jednowymiarowość tego świata antybohaterów.
reżyseria: | Feridun Erol, Marek Piwowski |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
nagrody: | Amsterdam IFoSF 1967 - najlepszy film dokumentalny |
wersja językowa: | polska |
Znany gwiazdor hollywoodzkich westernów i filmów historycznych przyjeżdża w odwiedziny na prowincję Europy. Pojawia się w najsłynniejszej uczelni artystycznej w kraju i ze zdumieniem odkrywa, że na ulicy Targowej w Łodzi mieści się westernowe miasteczko. Idąc z prądem tych zdarzeń, gwiazdor dosiada przygotowanego na tę okazję rumaka i daje się ponieść słowiańskiej fantazji swoich polskich gospodarzy.
reżyseria: | Dominik Soczówka |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Dytyramb na cześć kobiety-matki, a zarazem syntetyczny wizerunek macierzyństwa. Animacja Od świtu do zmierzchu została zrealizowana techniką plastelinową. Nad wykonaniem tej etiudy szkolnej opiekę sprawował Piotr Dumała.
reżyseria: | Wiktor Grodecki |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Film zrealizowany w czasie pobytu Romana Polańskiego w PWSFTViT. W filmie wykorzystane zostały fragmenty etiud szkolnych autora Noża w wodzie.
reżyseria: | Roman Polański |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Na zorganizowaną przez Polańskiego studencką prywatkę wkraczają chuligani, którzy wszczynają bójkę. Legenda głosi, że reżyser nie powiadomił uczestników filmowanej imprezy o jej planowanym przebiegu. Wszyscy goście byli przekonani, że Polański chce jedynie sfilmować ich zabawę i nie spodziewali się wtargnięcia niepowołanych gości.
reżyseria: | Agnieszka Osiecka |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Etiuda fabularna na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka pod tym samym tytułem. Z konieczności posiadania słonia w fikcyjnym zoo rodzi się pomysł jego zrobienia. Powstaje olbrzymie, dmuchane zwierzę, które zamiast stać się główną atrakcją, odlatuje na oczach wycieczki szkolnej.
reżyseria: | Zbigniew Rybczyński |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | brak dialogów |
Pierwszy film w twórczości przyszłego laureata Oscara, Zbigniewa Rybczyńskiego w którym eksperymentuje z filmową formą. Czyni to w takt muzyki znanego standardu jazzowego Dave'a Brubecka.
reżyseria: | Krzysztof Kieślowski |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
nagrody: | Festiwal Etiud PWSFTViT - nagroda DKF Zygzakiem |
wersja językowa: | polska |
Zrealizowana ukrytą kamerą w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych satyra na biurokrację i urzędniczą bezduszność. To jeden z pierwszych filmów w dorobku przyszłego autora Dekalogu zrealizowany pod opieką artystyczną Kazimierza Karabasza i Jerzego Bossaka.
reżyseria: | Marek Piwowski |
produkcja: | PWSFTViT |
właściciel praw: | PWSFTViT |
wersja językowa: | polska |
Pierwszy film w twórczości Marka Piwowskiego, wówczas studenta drugiego roku PWSFTViT. Przedmiotem jego obserwacji są badania młodych ludzi przed Wojskową Komisją Uzupełnień. Ta sytuacja pozwoliła Piwowskiemu obnażyć głupotę i bezduszność komisji rekrutacyjnej.