Historia pewnej wyprowadzki. Kobiecy głos relacjonuje to, co się wydarzyło, a kamera błądzi po mieszkaniu. Emocjonalna opowieść o trudnym współlokatorze skontrastowana jest z bezosobowym wnętrzem, pustymi ścianami i widzianym z okna niebem. Konkret słów na niemal abstrakcyjnym tle. Zrealizowany podczas studiów w DFFB w Berlinie krótki metraż jest nawiązaniem do Pogardy Jeana-Luca Godarda.
Reżyserka uważana za jedną z przedstawicielek ukształtowanej w latach 90. „szkoły berlińskiej”, do której należą także Christian Petzold, Valeska Grisebach czy Thomas Arslan. Jej radykalny, eksperymentalny styl charakteryzują m.in. długie ujęcia, elipsy i antypsychologiczny styl gry aktorskiej. Od lat współpracuje z Maren Eggert, która zagrała główną rolę w Byłam w domu, ale… Filmy Schanelec prezentowane były na festiwalach w Berlinie, Cannes i Locarno. Jest wykładowczynią Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu.
1993 Na lato zostałam w Berlinie / Ich bin den Sommer über in Berlin geblieben / I Stayed in Berlin All Summer
1995 Szczęście mojej siostry / Das Glück meiner kleinen Schwester / My Sister's Good Fortune
1998 Miejsca w miastach / Plätze in Städten / Places in Cities
2001 Przemijające lato / Mein langsames Leben / Passing Summer
2004 Marsylia / Marseille
2007 Popołudnie / Nachmittag / Afternoon
2016 Wyśniona ścieżka / Der traumhafte Weg / The Dreamed Path
2019 Byłam w domu, ale… / Ich war zuhause, aber / I Was at Home, But…