Diabeł tkwi w pieniądzach. Oryginalny pomysł jest niczym. Reżyser powinien trzymać się konwencji, która przyniosła mu nagrody… Podobnymi mądrościami, prosto ze złotych ust producentów, karmi nas autor dokumentu, dyskretnie zdradzając swoje zażenowanie i niedowierzanie. Rozmawiając z legendami: Coppolą, Scorsesem, Bertoluccim, a także z młodymi, popularnymi aktorami – Jessicą Chastain czy Ryanem Goslingiem, reżyser uduchowione wyznania o procesie twórczym i motywacjach kontrapunktuje dyktatem cyfr, nazwisk i surrealistycznych castingów. Jego interlokutorzy mówią o terrorze filmowych franczyz i kryzysie budżetowych średniaków, przyglądając się historii festiwalu w Cannes, gdzie spotykają się talent i pieniądz światowej kinematografii. Zderzenie glamour czerwonego dywanu z bezdusznym automatyzmem kalkulatorów musi pozostawić w ustach gorzki smak.
Urodził się w 1944 roku w Nowym Jorku. Absolwent uniwersytetów Harvarda i Columbii. Dziennikarz i wykładowca, karierę w przemyśle filmowym rozpoczął jako scenarzysta. W swoich filmach często poruszał kontrowersyjne wątki autobiograficzne – zmagania z uzależnieniem od hazardu, nieposkromiony apetyt seksualny. Wielokrotnie odradzał się po kasowych porażkach reżyserowanych przez siebie filmów, ostatni raz triumfalnie powracając dokumentem Tyson uhonorowanym Regard Knockout Award na festiwalu w Cannes w 2008 roku.
1978 Palce / Fingers
1982 Miłość i pieniądze / Love & Money
1987 Podrywacz artysta / The Pick-up Artist
1989 The Big Bang (doc.)
1999 Czarne i białe / Black & White
2004 Milion za noc / When Will I Be Loved
2008 Tyson (doc.)
2012 Uwiedź i porzuć / Seduced and Abandoned (doc.)