Gangsterzy też potrzebują czułości. Bohater Pewnego dżentelmena, pięćdziesięcioparoletni mechanik, wychodzi z więzienia po odsiedzeniu 12-letniego wyroku za zabójstwo kochanka żony. Na wolności próbuje zbudować sobie nowy, utracony przed laty świat, dostosować się do panujących w nim reguł. Portretując tytułowego bohatera jako człowieka przegranego i wypalonego, Hans Petter Moland szuka dla niego drugiej szansy, nadziei na zachowanie godności w nieprzyjaznej teraźniejszości.
Pewien dżentelmen to skromny, zrealizowany za niewielkie pieniądze projekt, który dość jednoznacznie wpisuje się w charakterystyczną dla kina skandynawskiego poetykę sarkastycznego komediodramatu. Moland nie eksperymentuje formalnie, nie podąża też wiecznie modnymi tropami Quentina Tarantino czy Guya Ritchiego. Podobnie jak wcześniej w Zero stopni w skali Kelvina i Aberdeen, zawierza swojemu aktorowi. Pozostający w centrum uwagi Stellan Skarsgård potrafi ze swojego bohatera zakpić, ale też wie, jak się nad nim pochylić, kreśląc w ten sposób niestereotypowy, wyróżniający się na tle podobnych produkcji portret steranego życiem kryminalisty.
Berlin IFF 2010 – Reader Jury of the ‘Berliner Morgenpost’; Armada Awards, Norway 2010 – Best Actor
Urodził się w 1955 roku w Oslo. Ukończył studia filmowe w Stanach Zjednoczonych, gdzie poznał swoją pierwszą żonę. Przez lata realizował nagradzane na całym świecie reklamy. W 1993 roku zadebiutował dramatem wojennym Secondløitnanten. Przyjaźni się i współpracuje z aktorem Stellanem Skarsgårdem. Pewien dżentelmen jest ich trzecim wspólnym filmem.
1993 Secondløitnanten / The Last Lieutenant
1995 Zero stopni w skali Kelvina / Kjærlighetens kjøtere / Zero Kelvin
2000 Aberdeen
2002 W jedności siła / De beste går først / United We Stand (short)
2004 Kraina szczęścia / The Beautiful Country
2010 Pewien dżentelmen / En ganske snill mann / A Somewhat Gentle Man