Kryzys komunikacji, lęk przed bliskością, ograniczenia języka i zagubienie współczesnego człowieka – to ukochane hasła amerykańskiego nurtu mumblecore. Cechą charakterystyczną reprezentujących go filmów jest oparcie ciężaru fabuły na dialogu. Przegadane obrazy zjednały sobie krytyków i widzów, którzy znaleźli w nich odbicie swoich bolączek i męczących ich problemów. Nie inaczej jest z Donomą, francuskim pobratymcem tamtych dzieł, ale uzupełnionym o kontekst społeczny kraju, w którym został nakręcony. Przedstawione zostały tu kwestie wynikające z wielu zależności: kraju zamieszkania i pochodzenia, rasy, pasji, poglądów i uczuć. Dzięki temu Donoma nie tylko sprawnie naśladuje mumblecore, ale także nadaje mu nowe, europejskie oblicze. Film zdobył nagrodę publiczności na zeszłorocznych Nowych Horyzontach.
Prix Louis Delluc 2011 – Best First Film; New Horizons IFF 2012 – Audience Award
Urodził się w 1981 roku, z pochodzenia jest Haitańczykiem, od lat mieszka w Paryżu. Donoma to jego pełnometrażowy debiut.
2010 Donoma