Ostatnie dni starej cywilizacji. Jeszcze stoją ludzkie osiedla, jeszcze funkcjonują komisariaty i sądy, ale wszystko to wydaje się kruche w obliczu nadciągającej fali zbrodni. Policjant Max wie, że minął czas aresztowań i rozpraw. W swoim czarnym jak karawan radiowozie rusza na spotkanie nowego wieku barbarzyństwa. Klasyk George’a Millera nie jest filmem cyberpunkowym sensu stricto, to bardziej postapokaliptyczny western, ale zdradza typową dla nurtu fascynację społecznymi wyrzutkami i rockową stylistyką. Jest to jednak fascynacja podszyta lękiem. Członkowie gangów motocyklowych nie przypominają tutaj lekkoduchów z filmu Easy Rider, tylko zagubione ogniwo między małpami a jaskiniowcami. A noszona przez młodego Mela Gibsona skórzana kurtka bardziej niż z buntem kojarzy się z maczystowską siłą.
Australian Film Institute Awards 1979 – Best Achievement in Editing, Best Achievement in Sound, Best Original Music Score; Avoriaz Fantastic FF 1980 – Special Jury Award
Urodzony w 1945 roku w Australii jako syn pary greckich imigrantów. Studiował medycynę, ale postanowił ostatecznie poświęcić się kinu. Już debiutancki Mad Max (1979) przyniósł mu rozgłos i status reżysera kultowego. Ten postapokaliptyczny western, w którym tytułową rolę zagrał młody Mel Gibson, w dniu premiery był wielkim hitem, a obecnie uchodzi za klasyk kina science fiction. Miller poszedł za ciosem i na przestrzeni kolejnych lat zrealizował dwie kontynuacje: Mad Maxa – Wojownika szos (1981) oraz Mada Maxa pod Kopułą Gromu (1985). Miller próbował również sił w kinie familijnym. Nakręcił m.in. Babe – świnkę w mieście (1988) oraz Happy Feet: Tupot małych stóp (2006). Za ten drugi film otrzymał Oscara.
1979 Mad Max
1981 Mad Max 2 – Wojownik szos / Mad Max 2
1985 Mad Max pod Kopułą Gromu / Mad Max Beyond Thunderdome
1987 Czarownice z Eastwick / The Witches of Eastwick
1998 Babe – świnka w mieście / Babe: Pig in the City
2006 Happy Feet: Tupot małych stóp / Happy Feet
2011 Happy Feet: Tupot małych stóp 2 / Happy Feet Two