Chrześcijańskie świątynie w Meksyku mają zostać pozamykane. W 1926 roku rząd decyduje się wprowadzić w życie antyklerykalny edykt załączony do konstytucji. Bojownicy głoszący chwałę Chrystusa przebiegają przez pola pszenicy. Na horyzoncie giną z pola widzenia. Błękity i żółcienie to kolory Matki Boskiej. Bohaterowie toną w przesyconym nimi krajobrazie. Sombrera rzucają cienie na ich zmęczone twarze, a polityka kładzie się cieniem na ich losach. Rewolucyjna wspólnota okazuje się mitem, któremu w drogę wchodzi poczucie osamotnienia. Czym stała się religia? Czym jest walka? Reżyser pozwala nam wodzić wzrokiem za mężczyznami. Przyglądać się im, kiedy śpią. Podsłuchiwać, gdy toczą dysputy. Nie zgadzać się na życie, w którym nie ma nadziei na wolność.
Havana IFF 2011 – SIGNIS Prize; FICUNAM 2011 – TV UNAM Prize / Ahora México
Meksykański reżyser urodzony w Perpignan w 1979 roku. Po ukończeniu studiów na Sorbonie Meyer przedłużył swój pobyt w Paryżu i ukończył kurs realizacji filmów dokumentalnych na École Nationale Supérieure des Métiers de l’Image et du Son (FÉMIS). W 2006 roku zdobył tytuł magistra na Centro de Capacitación Cinematográfica w Meksyku. Jako reżyser zadebiutował w 2003 roku, od tamtego czasu zrealizował dokument, kilka krótkometrażówek i trzy filmy fabularne: Wadley (2008), El calambre (2009) i Wojownicy Chrystusa (2011).
2004 El pasajero / The Passenger (short)
2006 Verde (short)
2007 Moros y cristianos (doc.)
2008 Wadley
2009 El calambre / The Cramp
2011 Wojownicy Chrystusa / Los últimos cristeros / The Last Christeros