Betelowy orzech opowiada o dość banalnym życiu dwojga nieletnich przestępców. Z reguły filmy o nastolatkach są pełne miłości i energii - ten obraz pokazuje dwoje bezsilnych ludzi, którzy nie mają przed sobą przyszłości. Codzienne życie bohaterów − kradzieże motorów, wymuszanie pieniędzy od dzieci czy wdawanie się w bezsensowne bójki na pięści - Yang sytuuje w leniwym, rozsłonecznionym krajobrazie. Zwyczajne dni młodych ludzi widzimy w długich, powolnych ujęciach, które wydają się przywoływać wspomnienia samego autora. Reżyser proponuje bardzo ciekawy portret pokazywanej rzeczywistości - pozbawione nadziei życie bohaterów przypomina raczej radosne wakacje, przepełnione spokojem, a nie rozpaczą. Yang bardziej niż wiodącą opowieścią interesuje się subtelnymi detalami, które scalają ten świat. Dzięki temu konstruuje opowieść, która jest zarazem niezwykła i bardzo stylowa.
Kim Ji-seok, MFF Pusan 2006
Młody reżyser Yang Heng przybył do świata filmu z odległego zakątka Chin. Nakręcił Betelowy orzech za bardzo niewielkie pieniądze, a i tak obraz ten wywołał zamieszanie na wielu festiwalach. Ten sukces wydaje się jak najbardziej zasłużony - film Yanga ma w sobie niezwykłą siłę. Wynika ona z autentycznej precyzji, z jaką reżyser połączył obrazy, nastrój i postaci.
IFF Rotterdam 2007
Yang Heng urodziła się w Jishou City w prowincji Hunan w Chinach. W 1994 r. ukończył Hunan Broadcasting College (Szkoła Telewizyjna w Hunan), a w 2001 r. uzyskała stopień licencjata z fotografii w Beijing Film Academy. Od 2002 r. Yang Heng pracuje jako niezależna reżyserka i scenarzystka. Nakręciła kilka filmów krótkometrażowych, m.in. Accidented (2001), Carriage (2002) czy The Forgotten Moments (2004). Orzech betelu to jej pełnometrażowy debiut.
Filmografia:
2001 Accidented (kr.m)
2002 Carriage (kr.m)
2004 The Forgotten Moments (kr.m)
2006 Betelnut