To nie jest kolejny „amerykański film” o pucybucie, który znalazł na nowojorskim bruku milion dolarów. Bohater tego komediodramatu, reżyser-amator Mark Borchardt, pragnie sławy i pieniędzy, jednak nie ma nic wspólnego z uroczymi marzycielami i przystojnymi pasjonatami, jakich pokazuje kino mainstreamowe. Determinacja idzie u niego w parze z bezczelnością, ale nie z talentem; ponadto za dużo pije i pożycza pieniądze, których potem nie oddaje. Obnoszący flanelę i tłuste włosy, do utraty tchu i ostatniej kropli krwi walczący o swój niskobudżetowy horror, przypomina Eda Wooda ery grunge’u. Jego prywatna wojna rozgrywa się na szarych i przygnębiających przedmieściach. Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc, a amerykański sen zmienia się w płytką i gorączkową drzemkę.
Sundance FF 1999 – Grand Jury Prize; Denver IFF 1999 – People’s Choice Award
Urodził się w 1970 roku, kształcił się na University of Wisconsin Milwaukee. Jeszcze na studiach nakręcił swój debiut, American Job. Montując go, poznał Marka Borchardta, offowego reżysera, o którym postanowił nakręcić kolejny obraz – Amerykański film, nagrodzony na Sundance Film Festival i stanowiący jego najsłynniejsze dzieło. Tworzy także dokumenty, np. Home Movie, The Yes Men i Upadek.
1995 American Job
1999 American Movie
2001 Home Movie (doc.)
2003 The Yes Men (doc.)
2007 The Pool
2009 Upadek / Colapse (doc.)