Film Maxence’a Stamatiadisa zaczyna się jak prosta historia obyczajowa o starszym małżeństwie, Edouardzie i Suzanne. Jest 2013 rok, kamera podgląda ich zwykłą, szarą codzienność. Po śmierci mężczyzny akcja nieoczekiwanie przeskakuje do przyszłości. W 2024 roku Suzanne decyduje się na wykorzystanie aplikacji The Day Today, by „ubrać” sztuczną inteligencję w ciało zmarłego męża. Tęsknota i samotność prowokują ją do zapełnienia pustki po ukochanej osobie za pomocą najnowszego, wysoce zaawansowanego programu. Reżyser zadaje nader aktualne pytania: czy sztuczna inteligencja może stać się perfekcyjnym substytutem istoty ludzkiej? Czy technologia będzie wspomagać wszystkie sfery naszego życia, stanowiąc jednocześnie zagrożenie, przed którym nie jesteśmy w stanie się uchronić? Czy nasze przywiązanie do drugiego człowieka da się odtworzyć przy użyciu systemu komputerowego? Futurystyczną wizję Stamatiadisa uzupełnia refleksja nad wszechobecnością technologii, anektującej przestrzeń prywatną i publiczną oraz pozwalającej nam wyrażać to, co niewypowiedziane, i ujawniać naszą ciemną stronę.
Francuski reżyser pochodzenia greckiego urodzony w 1988 roku. Jest absolwentem École nationale supérieure des Arts Décoratifs w Paryżu. Prezentował swoje krótkometrażowe filmy na festiwalach w Locarno, Valladolid, Salonikach i Lizbonie. Tworzy także instalacje wideo. Dzień dzisiejszy, premierowo wyświetlany w Rotterdamie, jest jego debiutem fabularnym.
2017 Kymco (short)
2017 Période killer (short)
2017 L’amour a tout pris (short)
2018 Purina n°1 (short)
2019 Shiver of Love / Frisson d’amour (short)
2020 Dzień dzisiejszy / The Day Today / Au jour d’aujourd’hui