Gdy Jesse i Celine się poznali, Marc Zuckerberg miał 10 lat. Jak pokazuje Linklater w kolejnych częściach trylogii, technologia – czy raczej jej brak – nie ma tak naprawdę wpływu na rozwój uczuć, bo choćbyśmy mieli dostęp do miliona środków komunikacji, kluczowe jest to, czy w ogóle chcemy z kimś utrzymać kontakt. Brak pewnych rozwiązań technologicznych miał za to kluczowy wpływ na scenariusz Przed wschodem słońca. Ta do cna romantyczna historia napisana ledwie kilka lat później nie byłaby już wiarygodna. Jesse i Celine nie myślą o przyszłości, są spragnieni miłości tu i teraz, sprawdzają, jak czuła jest noc, przeżywają wiek niewinności i tworzą z każdą kolejną minutą własną love story. Tak ważne może właśnie dlatego, że uchwycone dokładnie w momencie, w którym świat międzynarodowych romansów miał zmienić się bezpowrotnie.
MFF w Berlinie 1995 - najlepsza reżyseria
Urodzony w 1960 roku w Teksasie reżyser i scenarzysta. Znany z filmów o młodocianych nieudacznikach (Slacker, Uczniowska balanga, SubUrbia) oraz komediodramatów o męsko-damskich relacjach (trylogia z Julie Delpy i Ethanem Hawkiem, obejmująca Przed wschodem słońca, Przed zachodem słońca i Przed północą). Początkowo eksperymentował z formą, później zaczął się posługiwać estetyką mainstreamową, choćby w filmie Szkoła rocka. Wielokrotnie nagradzany w Stanach, działacz na rzecz środowiska filmowców niezależnych, założyciel i prezes Austin Film Society.
1991 Slacker
2001 Tape / Taśma
2008 Ja i Orson Welles / Orson Welles and I
2011 Bernie
2013 Przed północą / Before Midnight