Joane oraz pochodząca z Mołdawii Lisa to dwie dziewczyny, których marzenia zderzają się z realiami życia w dzisiejszej Francji. Ich przyjaźń zawiązuje się w podparyskiej dzielnicy Bagnolet, w której markowe sklepy, centra handlowe i wymuskane ulice sąsiadują z niszczejącymi blokowiskami oraz pustoszejącymi osiedlami. Nad tym wszystkim górują dwa bliźniacze wieżowce – niegdyś symbole wielkości i dobrobytu, teraz zastygłe monolity wypełnione stalą i szkłem, totemy współczesnej cywilizacji. Nieśmiało porównywany do Chrisa Markera i Jeana-Luca Godarda, Virgil Vernier miesza fabularne i dokumentalne techniki, by stworzyć poetycki esej o nowoczesnych skupiskach miejskich. Nie nakreśla wyrazistej fabuły, ale jak sam mówi, źródła jego twórczości tkwią w nienarracyjnych formach artystycznych. Narracja nie jest tym, co mnie najbardziej interesuje w kinie – przyznaje w jednym z wywiadów. – Filmuję dziewczyny i krajobrazy na wzór malarzy. Maluję obraz współczesnego świata.
Adam Horowski
Urodził się w 1976 roku w Paryżu, gdzie studiował filozofię oraz sztuki piękne. Jest reżyserem, scenarzystą, aktorem i autorem zdjęć. Do tej pory zrealizował kilkanaście krótko- i średniometrażowych filmów, w większości balansujących na granicy fikcji i dokumentu. W 2012 roku jego Dziewice z Orleanu miały premierę na MFF w Locarno w konkursie Cineasti del presente. Film ten był prezentowany podczas 13. edycji MFF Nowe Horyzonty.
2001 Karine (short)
2009 Commissariat (doc.)
2010 Pandore (short doc.)
2012 Dziewice z Orleanu / Orléans
2013 Andorre (short doc.)