Impreza house’owa na Ibizie. Ricardo Villalobos, didżej chilijskiego pochodzenia na co dzień mieszkający w Niemczech, przez całą noc utrzymuje słuchających go ludzi w przyjemnym transie. Chwilę później jesteśmy już w jego studiu, gdzie przez blisko pół godziny rozmawia z Romualdem Karmakarem o swojej muzyce i inspiracjach, o tym, jak wybiera bity, tworzy poszczególne brzemienia, buduje strukturę setu, kieruje energią klubowiczów. Okazuje się, że Villalobos jest nie tylko didżejem, ale także zapalonym audiofilem i znawcą muzyki klasycznej. Prezentuje sprzęt, który ma u siebie, w tym fascynujący system modułów o nieskończonych możliwościach kompozycyjnych i brzmieniowych. W następnym ujęciu znów przenosimy się na klubową imprezę. Film Villalobos jest pod wieloma względami niezwykły. Przede wszystkim dlatego, że w zaledwie kilku ujęciach przedstawia tak dynamiczne zjawisko, jakim jest muzyka house i elektro. Dzięki temu słyszymy długie fragmenty setów, co w ciemnej kinowej sali może wręcz wprowadzić w trans. Z jednej strony jesteśmy w samym środku muzycznego wydarzenia, z drugiej natomiast wciąż pozostajemy na zewnątrz, jesteśmy widzami i możemy obserwować pracę Ricardo. Ciekawe i rzadkie doświadczenie w kinie.
Magdalena Sztorc
Reżyser francusko-irańskiego pochodzenia. Urodził się w 1966 w Wiesbaden, w Niemczech. W 1994 roku założył własną firmę producencką Pantera Film. Za swój fabularny debiut Der Totmacher otrzymał w 1995 roku Coppa Volpi – Nagrodę dla Najlepszego Aktora (Götza George) na festiwalu filmowym w Wenecji. Villalobos jest ostatnią częścią trylogii, po 196 BPM (Berlinale 2003) i Between the Devil and the Wide Blue Sea (Locarno 2006), która zajmuje się tematyką muzyki elektronicznej i kultury klubowej w pierwszym dziesięcioleciu dwudziestego pierwszego wieku.
1987 Coup de Boule (short film, doc.)
1989-92 Warheads (doc.)
1995 Der Totmacher
2000 Manila
2000 Das Himmler-Projekt (doc.)
2002 196 BMP (doc.)
2005 Between the Devil and the Wide Blue Sea (doc.)
2009 Villalobos (doc.)