Być może nie ma drugiej tak kluczowej dla historii kina sceny co prysznicowa sekwencja z Psychozy, arcydzieła Alfreda Hitchcocka z 1960 roku. Niezależnie od tego, ile razy była zacytowana czy sparodiowana, kiedy ogląda się ją dziś, nadal ma moc. 78/52 jest jej dekonstrukcją przeprowadzoną w najdrobniejszym szczególe.
Tytuł odnosi się do liczby ustawień kamery i cięć w trwającej trzy minuty scenie. Sam Hitchcock poświęcił jej cały tydzień. Legendarne stały się anegdoty o hektolitrach sosu czekoladowego udającego w czarno-białym filmie krew czy o Marli Renfro zastępującej Janet Leigh w rozebranych scenach. Reżysera Alexandre'a O. Philippe'a interesuje najbardziej wpływ, jaki ta sekwencja wywarła na rozwój globalnej popkultury. A odcisnęła piętno na kilku pokoleniach twórców i widzów, począwszy od Guillermo del Toro i Gusa Van Santa, który w 1998 roku odtworzył scena po scenie cały film w kolorze, skończywszy na psychofanach młodego pokolenia, takich jak Elijah Wood.
Urodził się Genewie, studiował w Tisch School of the Arts w Nowym Jorku. Badacz kina i popkultury. Nakręcił dokumenty na temat realizacji Egzorcysty, fenomenu Gwiezdnych wojen oraz sceny pod prysznicem z Psychozy. Jego dokonania pokazywano na festiwalach w Wenecji, Sundance i SXSW, a także na American Film Festivalu i Nowych Horyzontach we Wrocławiu. Obecnie kończy prace nad filmem analizującym Czarnoksiężnika z Oz przez pryzmat twórczości Davida Lyncha.
2010 Skandalista George Lucas / The People vs. George Lucas (doc.)
2014 Doc of the Dead (doc.)
2017 78/52 (doc.)
2019 Na wiarę. „Egzorcysta” Williama Friedkina / Leap of Faith: William Friedkin on The Exorcist (doc.)
2019 Wspomnienia: Geneza „Obcego” / Memory: The Origins of Alien (doc.)
2021 Zdobywanie Dzikiego Zachodu / The Taking (doc.)