W kontynuacji Królestwa, choć naprawdę trudno w to uwierzyć, wchodzimy na nowy, jeszcze bardziej abstrakcyjny poziom. Jeśli wiodącym wątkiem pierwszej odsłony miniserialu Larsa von Triera było pojawienie się ducha skrzywdzonej dziewczynki w kopenhaskiej klinice, tak w drugiej serii dzieją się rzeczy jeszcze dziwniejsze.
Pani Drusse podąża dalej za zjawiskami paranormalnymi, ordynator Helmer wraca z Haiti z trucizną mającą zmieniać ludzi w zombie, doktor Judith rodzi antychrysta, a w najgłębszych piwnicach szajka satanistów rysuje pentagramy i wywołuje demony. Po drugiej serii Królestwa widać, że Lars von Trier miał wolną rękę. Ta swoboda przełożyła się na powalający, ale i wywołujący konsternację u widzów efekt. Jeszcze więcej tu znanego z pierwowzoru „świata na opak”, grozy i groteski, a tytułowe Królestwo przekształca się w makabryczne pandemonium. To wszystko jednocześnie niepokoi, intryguje, bawi i dostarcza przepisu na to, jak powinno robić się ambitną, wolną od kompromisów telewizję. Nic, co jest w tej chwili dostępne w serwisach streamingowych, nie przypomina konceptu von Triera, który wszelakie klisze współczesnej popkultury telewizyjnej rozsadził, rozbebeszył i wywrócił do góry nogami.
Urodzony w 1956 roku w Kopenhadze. Razem z Thomasem Vinterbergiem stworzył manifest Dogma 95, który nawoływał do powrotu do realizmu w kinie. Współwłaściciel Zentropy – jednej z najważniejszych skandynawskich wytwórni. Laureat Złotej Palmy na festiwalu w Cannes za Tańcząc w ciemnościach, Europejskiej Nagrody Filmowej za Dogville i Melancholię oraz ponad 90 innych wyróżnień. W 2011 roku za swoje wypowiedzi został wyrzucony z festiwalu w Cannes, gdzie powrócił dopiero po siedmiu latach.
1984 Element zbrodni / Forbrydelsens element / The Element of Crime
1991 Europa
1996 Przełamując fale / Breaking the Waves
1998 Idioci / Idioterne / The Idiots
2000 Tańcząc w ciemnościach / Dancer in the Dark
2003 Dogville
2005 Manderlay
2009 Antychryst / Antichrist
2011 Melancholia
2013 Nimfomanka / Nymphomaniac