W idealnie poukładane życie dobrze sytuowanego, małżeństwa Georges’a i Anne, wkrada się niepokój. Ktoś zaczyna podrzucać im kasety wideo z nagraniami ich paryskiej posiadłości, szkoły syna, rodzinnego domu Georges’a na prowincji. Bohaterowie czują się coraz baczniej obserwowani, nie wiedzą tylko przez kogo i w jakim celu. Stan zagrożenia odciska piętno na ich wzajemnych relacjach, życiu rodzinnym i zawodowym.
Ubrany w formę thrillera film Michaela Hanekego dotyka nie tylko lęku klasy średniej przed utratą prywatności oraz stanu posiadania. Sięga dużo głębiej, stawiając pytanie o to, na ile determinuje nas pochodzenie i dzieciństwo, podejmuje także kwestię zbiorowej odpowiedzialności Francuzów za masakrę Algierczyków w 1961 roku, a może wszystkich Europejczyków za kolonializm i jego skutki. Ukryte – jedno z największych arcydzieł lat dwutysięcznych – zdobyło pięć nagród Europejskiej Akademii Filmowej, a Haneke tytuł najlepszego reżysera na MFF w Cannes.
Urodził się w 1942 r. w Monachium. Jego matka była aktorką, ojciec aktorem i reżyserem. Tuż po wojnie rodzina przeniosła się do Wiednia. Studiował psychologię, filozofię i teatrologię. Zajmował się krytyką filmową, pracował w teatrach i w telewizji. Na dużym ekranie zadebiutował w 1989 r. Siódmym kontynentem. Międzynarodowy sukces osiągnął osiem lat później dzięki Funny Games. Pozycję jednego z mistrzów kina europejskiego zapewniły mu takie dzieła jak Kod nieznany, Pianistka czy Ukryte. Wiele jego filmów prezentowanych było na festiwalu w Cannes, gdzie zdobywały Złotą Palmę, nagrodę specjalną jury, wyróżnienie za reżyserię czy FIPRESCI. Wielokrotnie nominowany do Europejskich Nagród Filmowych.