Tom, młody copywriter, jedzie na pogrzeb swojego partnera. Na miejscu odkrywa, że nikt nie wie nic ani o nim, ani o tym, co go łączyło ze zmarłym. Tom decyduje się zostać na farmie z matką i bratem Guillame’a, którzy wciągają go w sieć rodzinnych porachunków. Tom przyjmuje rolę rozjemcy w domu, którego niejasna przeszłość zmusza go do konfrontacji ze sobą i własną sytuacją życiową.
Ten osadzony w wiejskim krajobrazie Quebecu film ukazuje powiększającą się przepaść między miastem i wsią. Ta krótka i brutalna pielgrzymka przez wypaczoną i brzydką prawdę przesiąknięta jest syndromem sztokholmskim, oszustwami, smutkiem i skrywanym bestialstwem. Adaptując sztukę Michela Marca Boucharda, Dolan wyraźnie inspirował się kinem gatunków – szczególnie thrillerem psychologicznym i filmem noir. Kanadyjczyk łączy wysmakowaną stylizację z dojrzałymi przemyśleniami w sposób, który może się spodobać nawet tym, którzy dotychczas nie przepadali za jego twórczością.