Tom, młody copywriter, jedzie na pogrzeb swojego partnera. Na miejscu odkrywa, że nikt nie wie nic ani o nim, ani o tym, co go łączyło ze zmarłym. Tom decyduje się zostać na farmie z matką i bratem Guillame’a, którzy wciągają go w sieć rodzinnych porachunków. Tom przyjmuje rolę rozjemcy w domu, którego niejasna przeszłość zmusza go do konfrontacji ze sobą i własną sytuacją życiową.
Ten osadzony w wiejskim krajobrazie Quebecu film ukazuje powiększającą się przepaść między miastem i wsią. Ta krótka i brutalna pielgrzymka przez wypaczoną i brzydką prawdę przesiąknięta jest syndromem sztokholmskim, oszustwami, smutkiem i skrywanym bestialstwem. Adaptując sztukę Michela Marca Boucharda, Dolan wyraźnie inspirował się kinem gatunków – szczególnie thrillerem psychologicznym i filmem noir. Kanadyjczyk łączy wysmakowaną stylizację z dojrzałymi przemyśleniami w sposób, który może się spodobać nawet tym, którzy dotychczas nie przepadali za jego twórczością.
Urodzony w 1989 roku w Montrealu. Reżyser i aktor, który pojawia się na ekranie już od wczesnego dzieciństwa. W 2009 roku wywołał sensację na MFF w Cannes za sprawą na wpół autobiograficznego debiutu Zabiłem moją matkę. Od tego czasu cieszy się opinią „cudownego dziecka światowego kina” i konsekwentnie rozwija własny styl oparty na popkulturowych aluzjach, rozbuchanej emocjonalności i wizualnej poezji.
2009 Zabiłem moją matkę / J’ai tué ma mère / I Killed My Mother
2010 Wyśnione miłości / Les amours imaginaires / Heartbeats
2012 Na zawsze Laurence / Laurence Anyways
2013 Tom / Tom à la Ferme / Tom at the Farm
2014 Mama / Mommy
2016 To tylko koniec świata / Juste la fin du monde