Autor nagradzanych w Cannes Post tenebras lux (za reżyserię) i Cichego światła (Nagroda Jury) tym razem opowiada o małżeństwie, które decydując się wcielić w życie ideę związku otwartego, prowadzi swoją relację na skraj przepaści.
W główne role - szalejącego z zazdrości Juana i jego zaangażowanej w romans z Amerykaninem partnerki Esther, wcielili się sam reżyser i jego żona, Natalia López. Na ekranie towarzyszą im ich własne dzieci - Rut i Eleazar Reygadas. Nasz czas nie ma jednak nic wspólnego z ekshibicjonizmem - intymne są w nim przede wszystkim pytania o relacje i pasja, z jaką twórca dzieli się nimi z widzami.
Rozgrywający się w pejzażach meksykańskiej prowincji, olśniewający wizualnie (współautorem zdjęć jest operator pracujący m.in. z Apichatpongiem Weerasethakulem, Diego Gárcia) film to także nasz - widzów - czas: na wejście w intymną relację z opowieścią, na sprawdzenie, czy wolimy przewidywalne narracje, czy też gotowi jesteśmy na związek otwarty z kinem, jakie tworzy Reygadas.
Born in 1971, Carlos Reygadas grew up in Mexico City. He studied international law but abandoned his career for cinema. His feature-length debut,Japón,was an award winner at festivals in Cannes, São Paulo and Rio de Janeiro. The controversial Battle in Heaven (2005), which was screened at Cannes, established Reygadas as one of South America’s most fascinating directors. Silent Light, which he completed in 2007, deals with important issues for the director in a form closely based on classic models of metaphysical cinema. His Post tenebras lux took home the award for best director at the Cannes Festival in 2012, and his latest film, Our Time, premiered at the Venice Festival in 2018. He was the subject of a retrospective at New Horizons in 2012.
2002 Japón / Japan
2005 Bitwa w niebie / Batalla en el cielo / Battle in Heaven
2007 Ciche światło / Stellet licht / Silent Light
2012 Post tenebras lux / Post Tenebras Lux
2018 Nasz czas / Nuestro tiempo / Our Time