Autor nagradzanych w Cannes Post tenebras lux (za reżyserię) i Cichego światła (Nagroda Jury) tym razem opowiada o małżeństwie, które decydując się wcielić w życie ideę związku otwartego, prowadzi swoją relację na skraj przepaści.
W główne role - szalejącego z zazdrości Juana i jego zaangażowanej w romans z Amerykaninem partnerki Esther, wcielili się sam reżyser i jego żona, Natalia López. Na ekranie towarzyszą im ich własne dzieci - Rut i Eleazar Reygadas. Nasz czas nie ma jednak nic wspólnego z ekshibicjonizmem - intymne są w nim przede wszystkim pytania o relacje i pasja, z jaką twórca dzieli się nimi z widzami.
Rozgrywający się w pejzażach meksykańskiej prowincji, olśniewający wizualnie (współautorem zdjęć jest operator pracujący m.in. z Apichatpongiem Weerasethakulem, Diego Gárcia) film to także nasz - widzów - czas: na wejście w intymną relację z opowieścią, na sprawdzenie, czy wolimy przewidywalne narracje, czy też gotowi jesteśmy na związek otwarty z kinem, jakie tworzy Reygadas.
Urodzony w 1971 roku meksykański reżyser i scenarzysta. Ukończył studia prawnicze ze specjalizacją w prawie międzynarodowym, jednak porzucił karierę urzędnika dla kina. Jego pełnometrażowy debiut fabularny Japón zdobył nagrody na festiwalach w Cannes, São Paulo i Rio de Janeiro. Pokazywana w Cannes kontrowersyjna Bitwa w niebie z 2005 roku ugruntowała pozycję Reygadasa jako jednego z najciekawszych reżyserów Ameryki Południowej. Z kolei ukończone w 2007 roku Ciche światło podejmuje najważniejsze dla autora wątki w formie najbardziej zbliżonej do klasycznych wzorców kina metafizycznego. W roku 2012 na MFF w Cannes Meksykanin otrzymał nagrodę za reżyserię Post tenebras lux. Jego najnowsza produkcja Nasz czas miała premierę na MFF w Wenecji w 2018 roku. Bohater nowohoryzontowej retrospektywy w 2012 roku.
2002 Japón / Japan
2005 Bitwa w niebie / Batalla en el cielo / Battle in Heaven
2007 Ciche światło / Stellet licht / Silent Light
2012 Post tenebras lux / Post Tenebras Lux
2018 Nasz czas / Nuestro tiempo / Our Time