| reżyseria: | Maciej Pisarek | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Etiuda zrealizowana do piosenki Money, Money ze słynnego musicalu Kabaret Boba Fosse'a. Opowieść o pewnej rurze w centrum Łodzi, która stała się świadkiem i komentatorem naszych czasów…
| reżyseria: | Wojciech Wiszniewski | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| nagrody: | FES Łódź - nagroda Łódzkiego Oddziału Telewizji Polskiej, Festiwal Etiud PWSFTViT - nagroda DKF Zygzakiem | 
| wersja językowa: | polska | 
Film rozpoczyna się jak filmowy obrazek ze społecznych nizin, a następnie przekształca się w ostrzegawczą metaforę. Jest w tym obrazie wspaniała scena, kiedy kilku mężczyzn tępo wpatruje się w lecący w telewizji Dziennik TV, a w nim słyszy wypowiedź o tym, że hippisi z całego świata ściągają do Neapolu, nie wierząc w nic i negując społeczne wartości... Wiszniewskiemu za pomocą drastycznych środków udało się ukazać całą jednowymiarowość tego świata antybohaterów.
| reżyseria: | Feridun Erol, Marek Piwowski | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| nagrody: | Amsterdam IFoSF 1967 - najlepszy film dokumentalny | 
| wersja językowa: | polska | 
Znany gwiazdor hollywoodzkich westernów i filmów historycznych przyjeżdża w odwiedziny na prowincję Europy. Pojawia się w najsłynniejszej uczelni artystycznej w kraju i ze zdumieniem odkrywa, że na ulicy Targowej w Łodzi mieści się westernowe miasteczko. Idąc z prądem tych zdarzeń, gwiazdor dosiada przygotowanego na tę okazję rumaka i daje się ponieść słowiańskiej fantazji swoich polskich gospodarzy.
| reżyseria: | Dominik Soczówka | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Dytyramb na cześć kobiety-matki, a zarazem syntetyczny wizerunek macierzyństwa. Animacja Od świtu do zmierzchu została zrealizowana techniką plastelinową. Nad wykonaniem tej etiudy szkolnej opiekę sprawował Piotr Dumała.
| reżyseria: | Wiktor Grodecki | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Film zrealizowany w czasie pobytu Romana Polańskiego w PWSFTViT. W filmie wykorzystane zostały fragmenty etiud szkolnych autora Noża w wodzie.
| reżyseria: | Roman Polański | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Na zorganizowaną przez Polańskiego studencką prywatkę wkraczają chuligani, którzy wszczynają bójkę. Legenda głosi, że reżyser nie powiadomił uczestników filmowanej imprezy o jej planowanym przebiegu. Wszyscy goście byli przekonani, że Polański chce jedynie sfilmować ich zabawę i nie spodziewali się wtargnięcia niepowołanych gości.
| reżyseria: | Agnieszka Osiecka | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Etiuda fabularna na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka pod tym samym tytułem. Z konieczności posiadania słonia w fikcyjnym zoo rodzi się pomysł jego zrobienia. Powstaje olbrzymie, dmuchane zwierzę, które zamiast stać się główną atrakcją, odlatuje na oczach wycieczki szkolnej.
| reżyseria: | Zbigniew Rybczyński | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | brak dialogów | 
Pierwszy film w twórczości przyszłego laureata Oscara, Zbigniewa Rybczyńskiego w którym eksperymentuje z filmową formą. Czyni to w takt muzyki znanego standardu jazzowego Dave'a Brubecka.
| reżyseria: | Krzysztof Kieślowski | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| nagrody: | Festiwal Etiud PWSFTViT - nagroda DKF Zygzakiem | 
| wersja językowa: | polska | 
Zrealizowana ukrytą kamerą w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych satyra na biurokrację i urzędniczą bezduszność. To jeden z pierwszych filmów w dorobku przyszłego autora Dekalogu zrealizowany pod opieką artystyczną Kazimierza Karabasza i Jerzego Bossaka.
| reżyseria: | Marek Piwowski | 
| produkcja: | PWSFTViT | 
| właściciel praw: | PWSFTViT | 
| wersja językowa: | polska | 
Pierwszy film w twórczości Marka Piwowskiego, wówczas studenta drugiego roku PWSFTViT. Przedmiotem jego obserwacji są badania młodych ludzi przed Wojskową Komisją Uzupełnień. Ta sytuacja pozwoliła Piwowskiemu obnażyć głupotę i bezduszność komisji rekrutacyjnej.