W impresjonistycznej miniaturze z zaułków Tangeru Hicham Gardaf kieruje swój obiektyw ku wymierającym profesjom, czyniąc z nich wizualny i dźwiękowy element krajobrazu. Opowiadając o zbieraczu plastikowych butelek i sprzedawcy wybielacza, uruchamia szereg skojarzeń: z obarczonym butelkami bohaterem Drzewa André Gila Maty czy enigmatyczną figurą z Niebo drży, ziemia boi się, a oczy nie są braćmi Bena Riversa, poruszającą się na tle odległego horyzontu w podzwaniającej metalem zbroi. Reżyser z dźwięków, kształtów i kolorów tworzy „choreografie powolności” składające się na portret miasta-labiryntu.
Hicham Gardaf zajmuje się fotografią i filmem, tworzy artystyczne instalacje, używając tych mediów do angażowania ludzi w namysł nad ich bezpośrednim otoczeniem. Gardaf skupia się na zagadnieniach transformacji współczesnych krajobrazów w odniesieniu do czasu, przestrzeni i polityki miejsca. Interesują go przestrzenie społeczne, które zamieszkujemy, takie jak budynki, ulice i miasta; bada praktyki, które stosujemy w tych miejscach, przekształcając je, przywłaszczając i kontrolując.
2022 F(I/U)GUE (short)
2022 The Storyteller (short)
2023 Pochwała powolności / In Praise of Slowness (short)