Pokazywane w canneńskim konkursie dzieło Linklatera to wyjątkowy film o filmie, oda do kina nowej fali, a zarazem próba reaktywacji jej stylu, która skupia się na urokach codzienności, niemal dokumentalnej prawdzie i lekkości pozbawionej moralizatorstwa. Reżyser we współpracy z idealnie dobraną młodą obsadą (Guillaume Marbeck jako Jean-Luc Godard, Zoey Deutch jako Jean Seberg i Aubry Dullin jako Jean-Paul Belmondo) tworzy niekoturnowy portret artysty podczas aktu tworzenia, składa hołd Godardowi i – szerzej – każdemu niepokornemu twórcy. Retrospektywa Anne-Marie Mièville dopełni ten nostalgiczny pean na cześć młodzieńczej, nieskrępowanej hollywoodzkimi konwenansami twórczości, którą reprezentował Godard w tamtym czasie i z którą utożsamia się dziś jeden z najważniejszych niezależnych reżyserów amerykańskich.
Urodzony w 1960 roku w Teksasie reżyser i scenarzysta. Znany z filmów o młodocianych nieudacznikach (Slacker, Uczniowska balanga, SubUrbia) oraz komediodramatów o męsko-damskich relacjach (trylogia z Julie Delpy i Ethanem Hawkiem, obejmująca Przed wschodem słońca, Przed zachodem słońca i Przed północą). Początkowo eksperymentował z formą, później zaczął się posługiwać estetyką mainstreamową, choćby w filmie Szkoła rocka. Wielokrotnie nagradzany w Stanach, działacz na rzecz środowiska filmowców niezależnych, założyciel i prezes Austin Film Society.
1991 Slacker
2001 Tape / Taśma
2008 Ja i Orson Welles / Orson Welles and I
2011 Bernie
2013 Przed północą / Before Midnight
2014 Boyhood