Wieloletnia producentka Seana Bakera, Shih-Ching Tsou, zadebiutowała na festiwalu w Cannes intymnym, acz tryskającym energią komediodramatem o różnobarwnych odcieniach macierzyństwa, konfliktach międzypokoleniowych i trudach rozpoczynania życia od nowa. Akcja filmu rozgrywa się w pulsującym kolorami nocy Tajpej, do którego właśnie przeprowadziły się pewne trzy rezolutne kobiety: niemająca szczęścia do miłości ani pieniędzy Shu-Fen oraz jej córki: samodzielna, choć wciąż młodziutka mI-Ann oraz diabelnie urocza, kilkuletnia I-Jing. Podczas gdy samotna mama rozkręca własny stragan z kluskami, mI-Ann zamiast studiować dorabia w sklepie jako skąpo ubrana sprzedawczyni betelu, a I-Jing zapuszcza się w zakamarki kuszącego neonami marketu. W mieście wielkich szans i nie mniejszych rozczarowań tajwańsko-amerykańska reżyserka bierze pod lupę kobiece więzi rodzinne, w których nie brakuje pęknięć, ale też czułości. Całość dopełnia „bakerowskie” spojrzenie, czyli humor rodem z Anory, dziecięca wrażliwość The Florida Project i formalna surowość Mandarynki.
MFF w Cannes 2025 - Gan Foundation Award for Distribution
Tajwańsko-amerykańska producentka filmowa, reżyserka i aktorka mieszkająca w Nowym Jorku. Od ponad dziesięciu lat współpracuje z Seanem Bakerem, z którym w 2004 roku współreżyserowała dramat Take Out (2004). Jest również producentką jego filmów: Gwiazdeczki (2012), Mandarynki (2015), The Florida Project (2017) oraz Red Rocket (2021). Jej pełnometrażowy debiut fabularny Left-Handed Girl pokazano podczas Tygodnia Krytyki na 78. Festiwalu Filmowym w Cannes.
2004 Take Out (co-dir.)
2025 Left-Handed Girl