Muzyka kończy się tam, gdzie kończy się miłość – miała powiedzieć jedna z najwybitniejszych kanadyjskich skrzypaczek Kathleen Parlow. Choć na początku XX wieku szturmowała międzynarodowe sceny, po latach wydaje się artystką zapomnianą. Relacje wirtuozki ze sztuką, miłością i pamięcią postanowiła zgłębić ambitna doktorantka Audrey Benac (Deragh Campbell), alter ego reżyserki Sofii Bohdanowicz. Choć w celu zebrania materiału badaczka wytrwale kursuje między Toronto, Londynem i Oslo, coś powstrzymuje ją przed ukończeniem pracy. Uwięziona w strefie pomiędzy milczeniem umierającej matki, niepokojącym brzmieniem skrzypiec a maniakalną fascynacją Audrey stopniowo stara się określić własną tożsamość. W Koncercie pożegnalnym reżyserka rozwija wątki z krótkiego metrażu Veslemøy's Song, zderzając fakty z fikcją i prywatną rodzinną historią (jej dziadek był uczniem Parlow). Z nuty na nutę, z dźwięku na dźwięk, proces rekonstrukcji życiorysu artystki staje się coraz bardziej nieoczywistym seansem spirytystycznym, wskrzeszającym ducha melodii uśpionych w archiwach, gdzie muzyka pełni rolę bezwzględnego prześladowcy, ale i jedynej dostępnej nagrody.
Festival du Nouveau Cinéma 2024 – Grand Prize
Reżyserka filmowa z Toronto urodzona w 1985 roku. Po wyreżyserowaniu kilku filmów krótkometrażowych zadebiutowała w 2016 roku pełnometrażową docu-dramą Never Eat Alone, za którą otrzymała nagrodę dla wschodzącego talentu na Festiwalu Filmowym w Vancouver. Jej drugi film Maison du Bonheur uznano za najlepszy kanadyjski dokument na Film Critics Circle w Vancouver, a stworzony z Deregh Campbell MS Slavic 7 miał premierę na Berlinale w 2019 roku.
2009 Falling with Force (short)
2016 Never Eat Alone
2017 Maison du Bonheur
2018 Veslemøy's Song (short)
2019 MS Slavic 7
2020 Point and Line to Plane (short)
2022 A Woman Escapes