Film osiadłego w Kantonie artysty wizualnego Zhou Tao, przygotowany na weneckie Biennale 2017, umieszcza w kadrze rozsianych po świecie członków chińskiej grupy etnicznej Hakka. Plan filmowy został rozpięty pomiędzy południowokoreańskim portem Incheon, hiszpańską wyspą Minorką i pustynią Sonora w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Faktyczne odniesienia geograficzne nie mają tu jednak wielkiego znaczenia, gdyż artysta tworzy na naszych oczach świat nie mający wiele wspólnego z rzeczywistością, choć jego budulcem jest to, co zastane, realne, niejednokrotnie żywe i nie dające się okiełznać. Fragmenty architektury, odbicia w lustrze wody, krajobraz, detale, światło wchodzą w relację z człowiekiem sprowadzonym do roli poruszającej się mniej lub bardziej chaotycznie rzeźby. Monumentalny, oszałamiający eksperyment Zhou Tao jest ilustracją współczesnego zjawiska zacierania się granic pomiędzy naturalnym i sztucznym, ruchomym i statycznym, żywym i martwym. Reżyser nieustannie podważa znaczenie funkcji poszczególnych elementów świata, jaki znamy, zwracając się ku jego formie i jej reprezentacji jako jedynym jakościom zdolnym do transformacji.
Chiński artysta urodzony w Hunan. Ukończył studia licencjackie z malarstwa olejnego oraz studia magisterskie z mieszanych mediów na Akademii Sztuk Pięknych w Guangzhou (Kanton). Poszukuje materiałów wizualnych i narracyjnych w odwiedzanych przez siebie miejscach i społecznościach, a następnie wykorzystuje je w swoich pracach filmowych. Brał udział w La Biennale di Venezia, Sharjah Biennale, Shanghai Biennale, Auckland Triennale, Taipei Biennale i in. Otrzymał wiele nagród, w tym na MFF w Locarno, Documenta Madrid, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen i nagrodę Fundacji Hana Nefkensa.
2011 South Stone (short)
2012 Collector (short)
2013 After Reality (short)
2015 Blue and Red (short)
2017 Jaskinia świata / The Worldly Cave / Fán Dòng (mid-length)
2019 Osmosis
2024 Obrzeża podstawy / The Periphery of the Base / The Periphery of the Base (mid-length)