Ten studencki krótki metraż, zrealizowany przez Athinę Rachel Tsangari w Teksasie, rozpoczyna się tak jak Attenberg: przedziwnym pocałunkiem. Pocałunek rozciąga się na cały kadr: język kobiety wyłuskuje z ust mężczyzny srebrne kulki. To sen, a może sen we śnie albo rzeczywistość dziwniejsza niż sen – świat bohaterki ma w sobie coś z Alicji w Krainie Czarów, ubrania, meble i przestrzenie zmieniają rozmiary, a całość komentuje zza kadru lektor z filmu oświatowego. Główną rolę gra Lizzie Curry Martínez, która przez kolejne pięć lat będzie kręcić z Tsangari The Slow Business of Going, a za kamerą towarzyszy reżyserce Matthew Johnson, który w przyszłości zostanie jej stałym montażystą.
Studiowała literaturoznawstwo i filozofię na Uniwersytecie w Salonikach, sztukę performance na Uniwersytecie Nowojorskim oraz reżyserię na Uniwersytecie Teksańskim w Austin. Jej film dyplomowy The Slow Business of Going (2001) znajduje się w stałej kolekcji filmowej MoMA. Była współzałożycielką Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych Cinematexas (1997-2007). Jej drugi film pełnometrażowy Attenberg miał premierę w konkursie festiwalu w Wenecji w 2010 roku (nagroda Coppa Volpi dla Ariane Labed) i zdobył wiele nagród na festiwalach na całym świecie, m.in. Grand Prix 11. MFF Nowe Horyzonty. Jest współzałożycielką firmy Haos Film z siedzibą w Atenach, która ma w swoim dorobku trzy filmy wyreżyserowane przez Yorgosa Lanthimosa. Jej trzeci film fabularny Chevalier (2015) miał premierę na festiwalu w Locarno, a najnowszy Harvest (2024) w konkursie festiwalu w Wenecji.
1994 Fit (short)
2000 The Slow Business of Going
2010 Attenberg
2012 The Capsule (short)
2013 Venice 70: The Future Reloaded (doc)
2015 Chevalier
2024 Harvest